To BMW oferuje 18 000 Nm i ma superkomputer. Ma być przyszłością motoryzacji

To nie tylko zapowiedź sedana z rodziny Neue Klasse. Ten samochód jest również platformą doświadczalną, która stanie się pierwszym w pełni elektrycznym pełnoprawnym modelem z rodziny M.

Nie sugerujcie się specyficznymi lampami z przodu i z tyłu, a także podświetlanymi felgami. To tylko gadżety, które mają urozmaicić prototyp. BMW Vision Driving Experience to coś więcej, niż samochód koncepcyjny. Mamy tutaj do czynienia z platformą testową, której forma jest niemal finalna.

Tym samym po raz pierwszy możemy zobaczyć bryłę następcy Serii 3 w pełnej krasie. Niemcy ujawnili też garść ciekawostek na temat napędu, który pojawi się w pierwszym pełnoprawnym elektrycznym modelu z literą M w nazwie.

Nowe BMW z rodziny Neue Klasse ma 18 000 Nm i superkomputer, który zwiększa wydajność auta o 25%. Nazywa się "Heart Of Joy"

To właśnie ten komponent ma być kluczowym elementem nowego modelu. Pod nazwą Heart Of Joy kryje się komputer centralny, który jest mózgiem tego samochodu.

Co to oznacza? W telegraficznym skrócie: integruje sterowanie układem napędowym, hamowanie, odzyskiwanie energii, ładowanie i prowadzenie w ramach jednego systemu. Jest dziesięciokrotnie szybszy od poprzednich rozwiązań i dopasowuje działanie poszczególnych komponentów w taki sposób, aby idealnie ze sobą współpracowały.

BMW Neue Klasse Heart Of Jou Vision Driving Experience

Na przykład w zakrętach ma analizować na bieżąco uślizg kół, dostępną moc i trakcję. W ten sposób zapewni maksymalne wykorzystanie potencjału drzemiącego w napędzie, aby dać najlepsze wrażenia z jazdy.

Kontrowersyjną kwestią jest to, że BMW dąży do zapewnienia dużej przewidywalności jazdy. Tu pojawia się pytanie, czy takie zmiany nie doprowadzą do stworzenia auta o bardzo neutralnym charakterze. O tym przekonamy się jednak dopiero za jakiś czas.

Ciekawostką jest też system rekuperacji, który ma mieć o 25% wyższą wydajność niż inne obecnie stosowane rozwiązania. W ten sposób "M-ka" z rodziny Neue Klasse ma oszczędzać hamulce, jednocześnie odzyskując maksimum energii.

A co z tym wielkim momentem obrotowym?

To póki co eksperyment. BMW "odkręciło" silnik, zapewniając 18 000 Nm. Jeśli uda się komfortowo przenieść taki moment na asfalt (oczywiście w odpowiedni sposób i w wybranych momentach), to wersja produkcyjna zyska identyczny silnik.

BMW Neue Klasse Heart Of Jou Vision Driving Experience

Jednocześnie Vision Driving Experience ujawnia już wiele detali Serii 3 Neue Klasse. Charakterystyczny pas przedni nie zyska "nerek" w stylu SUV-a Neue Klasse. Z tyłu lampy będą zamocowane bardzo wysoko - w nietypowy sposób, na krawędzi pokrywy bagażnika. Wnętrze z kolei korzysta z już z kokpitu Panoramic iDrive, czyli nowego projektu, który docelowo trafi do wszystkich modeli marki.