To jest Toyota RAV4, którą chcesz jeździć. Japończycy zapowiadają ciekawą przyszłość

Toyota RAV4 nie jest najbardziej porywającym samochodem na świecie. Da się z niej jednak wycisnąć "nieco więcej". To ważna informacja na przyszłość.

  • Toyota RAV4 RAVX debiutuje na targach SEMA
  • To unikalny projekt, stworzony specjalnie na tę imprezę
  • Japońska marka podkreśla jednak, że "nie jest to samochód, który nie trafi na rynek"

Japończycy przygotowali naprawdę odlotowy zestaw samochodów na tegoroczne targi SEMA. Obok pickupa na bazie Land Cruisera i odlotowej Tacomy pojawił się ten oto samochód. Z reguły kojarzy się z mało porywającym rodzinnym modelem. Tu jednak nabrał zupełnie innego charakteru - i prezentuje się naprawdę bojowo. Przed Wami Toyota RAV4, a dokładniej RAVX, czyli terenowe wydanie popularnego SUV-a.

O ile w 99% przypadków mowa tutaj o one-offach, o tyle Toyota przy tym aucie dodaje mały dopisek przy gwiazdce, który jest warty uwagi.

Toyota RAV4 w terenowym wydaniu to póki co tylko pokaz możliwości. W przyszłości możemy spodziewać się jednak czegoś ciekawego

Nie od dzisiaj wiadomo, że Toyota pracuje nad kolejną generacją RAV4. Wszystko wskazuje też na to, że po raz pierwszy do oferty tego samochodu dołączy naprawdę ciekawy wariant. Spodziewajcie się czegoś na kształt Lexusa NX Overtrail, czyli lekko podniesionej, bojowo wyglądającej wersji na "AT-kach".

To z pewnością będzie strzał w dziesiątkę. Moda na takie samochody rośnie z roku na rok, a Lexus NX pokazuje właśnie, że nawet w Europie może być popyt na uterenowione SUV-y.

Toyota RAV4 RAVX 2025

RAVX to jednak zupełnie inna bajka. Punktem wyjścia dla tego projektu był wariant PHEV. Standardowe zawieszenie wyleciało na śmietnik, a jego miejsce zajęła zaawansowana konstrukcja firmy FOX, z pełną regulacją i kompresją wbicia. Prześwit zwiększył się o ponad 5 centymetrów a nadwozie poszerzono o 16 cm za sprawą mocno wysuniętych kół.

W parze z tym wszystkim idą przebudowane zderzaki, masywne błotniki i ciekawe malowanie. Teoretycznie, według Toyoty, model RAVX powinien poradzić sobie nawet w trudnym terenie.

Nie spodziewajcie się oczywiście takiego zawieszenia w produkcyjnej offroadowej wersji, aczkolwiek jest to przykład na to, że przy odrobinie chęci nawet SUV może być dość dzielnym samochodem.