To oczywiste, że Alfa Romeo 33 Stradale osiągnęła 333 km/h. Włosi testują swoją supermaszynę

Ta marka może i nie sprzedaje zbyt dużo samochodów, ale za to ma cudowne auto z najwyższej półki. Alfa Romeo 33 Stradale wyjechała na drogowe testy.

  • Alfa Romeo 33 Stradale przechodzi już testy drogowe
  • Podczas wizyty na torze Nardo osiągnęła 333 km/h
  • Bazą dla tego auta jest Maserati MC20

Tonale nie sprzedaje się zbyt dobrze, Giulia i Stelvio mają swoje lata, a Junior pozostaje wielką niewiadomą. Tymczasem gdzieś na drugim krańcu oferty jest Alfa Romeo 33 Stradale, czyli ściśle limitowany supersamochód tej marki. który trafi w ręce wybranych.

Włosi przyjęli za punkt wyjścia platformę Maserati MC20, ale stworzyli auto skrajnie inne pod kątem charakteru. 3-litrowe V6 oferujące 630 KM wbrew pozorom nie jest ewolucją silnika Nettuno, a rozwinięciem jednostki z Giulii Quadrifoglio. Po pierwsze - w ten sposób nawiązano do cenionego auta tej marki. Po drugie - charakterystyka silnika z Giulii jest nieco ostrzejsza i bardziej zadziorna.

Alfa Romeo 33 Stradale test

Teraz przyszedł czas na sprawdzian możliwości tej maszyny. Alfa Romeo zabrała się za testy na torze w Balocco i Nardo. Na tym ostatnim sprawdzono jak szybko pojedzie nowy supersamochód.

Alfa Romeo 33 Stradale pojechała, jak łatwo się domyślić, 333 km/h

Piękna liczba pod kątem wizerunku, ale i nie rozczarowująca z punktu widzenia supersamochodu. Ten model nie jest tworzony z myślą o rekordach i o fenomenalnych wynikach. Włoska marka podchodzi do niego jak do wizytówki, która pokazuje jej możliwości.

Zrezygnowano więc z walki o setne sekundy na torach wyścigowych. Tu liczy się styl i szyk, a pod tym kątem 33 prezentuje się naprawdę doskonale. Za design odpowiadał tutaj César Barreau, który rysował 33 Stradale pod okiem Alejandro Mesonero-Romanosa.

Projekty tego ostatniego stylisty, obecnie szefa designu Alfy Romeo, są Wam doskonale znane. Romanos opracował Seata Tarraco, Cuprę Formentor i prototyp Cupry Tavascan. W Alfie Romeo doszlifował design Tonale, a jego pierwszym dzieckiem tej włoskiej marki jest kontrowersyjny model Junior.

33 Stradale to zupełnie inna bajka. Tutaj styliści mogli bawić się formą, bez walki z księgowością i oczekiwaniami klientów. Do tego kluczowe było stworzenie nawiązania do historii modelu Tipo 33, uznawanego obecnie za jeden z najwspanialszych w historii marki.

W styczniu Alfa Romeo 33 Stradale dotrze do pierwszych klientów. Ci do wyboru mieli wersję spalinową, lub elektryczną. Znakomita większość postawiła na szczęście na jednostkę V6.