To ponoć jeden z najlepszych samochodów w tej klasie. Lotus Emira teraz jeździ jeszcze lepiej
Lotus Emira to jeden z najlepszych samochodów sportowych na rynku. Teraz dopracowano go do granic możliwości.
Rocznik modelowy 2026 przynosi szereg zmian w modelu Lotus Emira. Brytyjski producent wprowadził szereg udoskonaleń technicznych, które mają poprawić osiągi na torze, a jednocześnie zwiększyć komfort w codziennej jeździe.
Lotus Emira 2026, czyli jeszcze lżejsza konstrukcja i lepsze chłodzenie
We wszystkich wersjach Emiry zmodyfikowano układ chłodzenia. Przeprojektowane przewody poprawiają przepływ cieczy do chłodnicy oleju przekładniowego oraz do głównego chłodnicy. Jednocześnie zmiany te przyczyniają się do zmniejszenia masy auta, co zawsze działa na korzyść osiągów.
Zmodernizowano także ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Nowe ustawienia zapewniają płynniejsze i szybsze zmiany przełożeń. W palecie lakierów pojawiły się dwa nowe kolory: EOS Green oraz Purple Haze Metallic.
V6 SE to nowy flagowiec. Nie jest mocniejszy, ale ma garść innych zmian
Najmocniejsza wersja Emiry, napędzana silnikiem V6, została przemianowana na V6 SE i pełni teraz rolę flagowego wariantu w gamie. Pod maską nadal pracuje dobrze znana jednostka 3.5 V6 z doładowaniem mechanicznym, generująca 400 KM. Lotus jednak poprawił zestrojenie zawieszenia i wprowadził subtelne zmiany w geometrii kół, co ma pozytywnie wpłynąć zarówno na prowadzenie, jak i komfort jazdy.
Sześciobiegowa przekładnia manualna pozostaje standardem w wersji V6 SE. Producent wprowadził do niej nowy uchwyt kompresyjny, który ma poprawić precyzję zmiany biegów.
Emira Turbo nadal bazuje na jednostce AMG. Docelowo pojawią się dwa warianty mocy
Bazowa wersja Emiry, oznaczona jako Turbo, w dalszym ciągu korzysta z czterocylindrowego silnika 2.0 turbo pochodzącego z Mercedesa-AMG. Tak jak wariant Turbo SE, również podstawowy model wykorzystuje usprawnioną ośmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową.
Ile kosztuje nowa Emira?
Nowa Lotus Emira Turbo kosztuje od około 410 000 zł, natomiast topowa wersja V6 SE została wyceniona na około 500 000 zł. Cenniki obowiązują na rynku brytyjskim. Zamówienia już ruszyły, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów we wrześniu tego roku.
W Polsce wciąż nie ma oficjalnej dystrybucji tej marki, aczkolwiek ptaszki ćwierkają, że Lotus może pojawić się na naszej ziemi w najbliższym czasie. Dużo zależy tutaj od wsparcia zewnętrznych importerów.