To wbrew pozorom nie jest odświeżona Toyota C-HR. To nowe Lynk&Co 02
Nie, to nie jest Toyota, choć patrząc na zdjęcie główne w tym artykule można byłoby tak powiedzieć. To nowe Lynk&Co 02, czyli subkompaktowy elektryk bazujący na platformie znanej z Volvo EX30.
Być może już o tym zapomnieliście, ale w Europie istnieje taka marka jak Lynk&Co. Początkowo miała oferować auta w systemie abonamentowym/subskrypcyjnym, ale finalnie skupiła się na sprzedaży SUV-a 01 do firm leasingowych. W niektórych krajach ten model zrobił sporą karierę - np. we Włoszech. Teraz gamę uzupełni Lynk&Co 02, czyli nowoczesny elektryk w ciekawym stylu. Zobaczcie co oferuje.
Lynk&Co 02 może wpaść w oko. Jest ciekawie narysowanym samochodem
Nowy elektryczny crossover ma 4,46 metra długości i 2,75 metra rozstawu osi. Nie jest więc duży, ale oferuje przestronne wnętrze. Stylistyka jest tutaj sporą niespodzianką, gdyż łączy cechy marki Zeekr (spokrewnionej, w jednej rodzinie Geely) z garścią unikalnych cech. Tył faktycznie może przywodzić na myśl Toyotę C-HR, ale front jest charakterystyczny i rozpoznawalny.
Wnętrze to mocna strona tego modelu. Lynk&Co ma ciekawą dwuramienną kierownicę, duży ekran multimediów (15,4 cala, większy niż w Volvo) i normalne cyfrowe wskaźniki za kierownicą. Przełączniki też są rozmieszczone w klasyczny sposób. To może sprawić, że paradoksalnie ten model stanie się mocną wewnętrzną konkurencją dla EX30.
Ciekawie rozwiązano tutaj kwestię oprogramowania. Nie dość, że software zapewnia stałą łączność z siecią (5G) i oczywiście umożliwia zdalne aktualizowanie pojazdu, to jeszcze pozwala na współdzielenie pojazdu. Specjalny "przełącznik" w kabinie (wyciągany pasek) przełącza samochód w tryb współdzielenia, który odblokowuje pewne funkcje dla upoważnionych osób, włączając jednocześnie garść ograniczeń. Możemy na przykład zadać maksymalną prędkość lub zablokować pewne opcje.
Lynk&Co 02 bazuje na platformie SEA
Bazowa wersja korzysta z napędu na tylną oś i ma 272 KM. Bateria NMC ma pojemność 66 kWh, a zasięg deklarowany przez markę to 435 km w wersji Core i 445 km w wersji More. Bazowa wersja ma ładowarkę 11 kW (AC), topowa 22 kW. Moc ładowania prądem stałym to 150 kW.
W wybranych krajach, w tym we Włoszech, nowy model Lynk&Co można już zamawiać. Cena jest dość atrakcyjna jak na dobrze wyposażony mocny samochód - to 35 495 euro (152 650 zł według kursu 4,3 zł na dzień 11/10/2024).