Toyota Camry i RAV4 oficjalnie debiutują w Europie. Co warto o nich wiedzieć? [CENNIK]

Podczas targów w Paryżu Toyota zaprezentowała swoje nowości - wyczekiwaną Camry i RAV4. Samochody te już niebawem trafią do salonów.

Toyota Camry, jak już wspominaliśmy, zastąpi w ofercie Avensisa. Zrobi to razem z nową Corollą Touring Sports, która również została zaprezentowana w Paryżu. Jaki jest plan Toyoty? Klienci, którzy szukali limuzyny, będą mogli teraz wybrać Camry. Samochód ten ma zaskakiwać wymiarami i rozsądnie skalkulowaną ceną. Dla tych, którzy potrzebują dużego bagażnika pozostaje Corolla. Rozstaw osi w najnowszym wydaniu tego modelu urósł do poziomu schodzącego z rynku Avensisa - ich wymiary są identyczne. Oznacza to zapas przestrzeni na tylnej kanapie i przepastny bagażnik.

Wróćmy jednak do Camry. W Europie Toyota będzie oferowała ten model z jednym silnikiem - 218-konną hybrydą 2.5. Sprint do setki ma zajmować 8,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h (ograniczona elektronicznie). Toyota Camry będzie wyróżniała się bardzo bogatym wyposażeniem. Już w standardzie otrzymamy wiele udogodnień i systemów bezpieczeństwa. Camry zyskała także nowy system multimedialny, znacznie sprawniejszy i lepszy wizualnie. W topowych wariantach zyskamy takie elementy wyposażenia jak chociażby automatyczna klimatyzacja z trzema strefami, audio JBL czy ledowe światła przednie. Warto zwrócić uwagę, iż panel sterowania klimatyzacją dla pasażerów tylnej kanapy ukryto w podłokietniku. Ilość miejsca z przodu i z tyłu jest ogromna - pod tym kątem Camry jest zdecydowanie bliżej segmentu E niż D. Bagażnik pomieści z kolei 524 litry bagażu.

Nowy model Toyoty wyróżnia się również bardzo dobrym wykończeniem. Wiele osób spodziewało się typowego "japońskiego plastiku", tymczasem w Camry jest wiele miękkich tworzyw, a spasowanie elementów nie budzi zastrzeżeń. Twarde plastiki są umiejscowione w miejscach, z którymi nie mamy stałego kontaktu. Takie fragmenty jak tunel środkowy czy też boczki drzwi również pokryto miękkim materiałem.

2019 Toyota Camry - CENNIK

Toyota pochwaliła się polskimi cenami nowej Camry. Najtańszą wersję Comfort wyceniono na 139 900 zł. W standardzie otrzymujemy między innymi światła przednie BI-LED z funkcją automatycznych świateł drogowych, tempomat adaptacyjny, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, 17-calowe alufelgi, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania oraz system multimedialny z dotykowym wyświetlaczem.

Półkę wyżej stoi wersja Prestige, zaś na szczycie oferty pojawiła się wersja Executive. Aby jednak zyskać kompletne wyposażenie trzeba zdecydować się na pakiet VIP dla wersji Executive, który kosztuje 20 000 zł. W jego skład wchodzi nagłośnienie JBL z 9 głośnikami, elektrycznie regulowane tylne fotele, tylny podłokietnik z panelem sterującym klimatyzacją, 3-strefowa klimatyzacja i roletą tylnej szyby.

SILNIK/WERSJA Comfort Prestige Executive
2.5 HYBRID 218 KM 139 900 zł 149 900 zł 159 900 zł

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż poza najdroższym wariantem, w Camry nie znajdziemy wielu elementów wyposażenia. Przykładowo zabrakło tu czujnika monitorującego martwą strefę, samościemniającego się lusterka wstecznego (!), czy też większej liczby głośników - nawet w wersji Executive, bez pakietu VIP, otrzymujemy zaledwie 6 głośników. W podstawowej wersji Comfort nawigacja wymaga dopłaty 2 500 zł. Dopłata do lakierów perłowych/specjalnych wynosi 4 400 zł.

Co ciekawe Toyota Camry będzie dostępna w limitowanej liczbie egzemplarzy - tylko 2000 samochodów rocznie trafi na polski rynek.

Według specjalistów z INFO-EKSPERT Toyota Camry wyróżniać się będzie także niską utratą wartości - po 3 latach i 90 000 przejechanych kilometrów samochód ten ma być warty 58% swojej początkowej ceny.

Źródło cenniku: IBRM SAMAR / samar.pl

Toyota RAV4 - czas na zmianę

W Paryżu poznaliśmy także nową Toyotę RAV4. Nie jest ona wielkim zaskoczeniem - podczas nowojorskich targów, które odbyły się na początku roku, Japończycy zaprezentowali właśnie ten model, ujawniając także zdjęcia odmiany dla Europy. Nowa Toyota RAV4 to duży zwrot względem schodzącego modelu. Jest ona znacznie odważniejsza stylistycznie oraz korzysta z masy rozwiązań dotychczas nieobecnych na pokładzie. Pod maską Toyoty RAV4 również znajdziemy hybrydę - 2.5-litrowa jednostka generuje wraz z silnikiem elektrycznym 224 KM. Duże zmiany zaszły w skrzyni CVT oraz napędzie na cztery koła - ten ostatni jest w stanie zmienić przeniesienie mocy z układu 100:0 do 20:80 w zaledwie ułamek sekundy.

Europejska Toyota RAV4 otrzyma także dwulitrową wolnossącą benzynę - będzie ona oferowana z manualną i automatyczną skrzynią biegów. Ceny Toyoty RAV4 powinny wystartować z poziomu 95 000 zł za bazową wersję z jednostką 2.0.

Kiedy w salonach?

Nowe Toyoty będą regularnie dostępne w salonach dopiero w przyszłym roku. Już teraz jednak Toyota rozpoczęła serię pokazów nowej Camry - chętni mogą zobaczyć ten samochodów na specjalnych premierach u poszczególnych dealerów. RAV4 prawdopodobnie zostanie pokazana w podobny sposób, ale bliżej końcówki roku.