Toyota Camry - pełny polski CENNIK modelu

Toyota pochwaliła się kompletnym cennikiem wyczekiwanego przez rynek modelu Camry. Oferta prezentuje się ciekawie, ale jest pewien haczyk.

Nowa Toyota Camry pojawi się w polskich salonach na początku przyszłego roku. W październiku i listopadzie zainteresowani mogą oglądać ten model na specjalnych pokazach, które odbywać się będą u dealerów w całym kraju. Niebawem pojawi się z kolei możliwość zamawiania tego modelu. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż samochód będzie dostępny w limitowanej liczbie egzemplarzy - na Polskę przewidziano 2000 sztuk Camry na rok. Decyzja ta jest zaskakująca, ale może wynikać z komplikacji logistycznych przy produkcji i dostarczaniu auta do naszego kraju.

Pod maską nowej Toyoty Camry znajdzie się 218-konna jednostka hybrydowa opierająca się na silniku 2.5 R4, który to współpracuje z motorem elektrycznym. Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT. Sprint do setki ma zajmować 8,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h (ograniczona elektronicznie).

Nowa Toyota Camry będzie oferowana w pięciu wersjach wyposażeniowych - Comfort, Comfort+Business (dla flot) Prestige, Executive i Executive+VIP. W podstawie otrzymujemy już stosunkowo bogate wyposażenie - światła HI-LED z funkcją automatycznych świateł drogowych, elektrycznie sterowane i składane lusterka, tempomat adaptacyjny, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, 17-calowe alufelgi, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania oraz system multimedialny z dotykowym wyświetlaczem. Zabraknie tutaj jedynie nawigacji - jest ona opcją wycenianą na 2 500 zł.

Półkę wyżej stoi wersja Comfort+Business. Tutaj dodatkowo otrzymujemy skórzaną tapicerkę (oraz skórzane obszycia boczków), elektrycznie sterowany fotel pasażera oraz podgrzewanie przednich siedzeń. Ceny tej wersji startują z poziomu 149 900 zł - będzie ona jednak dostępna w ograniczonym zakresie (dla flot).

Kolejną odmianą w gamie jest Prestige. Tutaj różnica względem Comfort+Business jest niewielka - pojawia się dodatkowo system radia DAB oraz nawigacja. Odmianę tę wyceniono na 149 900 zł.

Półkę wyżej stoi wersja Executive. Tutaj w standardzie zyskujemy takie elementy jak lakierowany pod kolor nadwozia grill przedniego zderzaka, "sportowy" dyfuzor tylny, system monitorowania martwego pola, układ wczesnego reagowania w sytuacji awaryjnej, system wspomagania parkowania (z funkcją automatycznego parkowania), światła przednie PURE-LED i ładowarkę indukcyjną dla urządzeń mobilnych. Tutaj cena startuje z poziomu 159 900 zł.

Ofertę zamyka wersja Executive+VIP, wyceniana na 179 900 zł. W przypadku tej odmiany otrzymujemy wszystkie możliwe udogodnienia, takie jak trójstrefowa klimatyzacja ze sterowaniem z tylnej kanapy, audio JBL z dziewięcioma głośnikami, wyświetlacz HUD (10 cali) czy elektryczna regulacja pochylenia tylnej kanapy.

SILNIK/WERSJA COMFORT COMFORT+BUSINESS PRESTIGE EXECUTIVE EXECUTIVE+VIP
2.5 HYBRID 218 KM e-CVT 139 900 zł 149 900 zł 149 900 zł 159 900 zł 179 900 zł

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż poza najdroższym wariantem, w Camry nie znajdziemy wielu elementów wyposażenia.Przykładowo zabrakło tu czujnika monitorującego martwą strefę, samościemniającego się lusterka wstecznego (oferowane dopiero w wersji Executive), czy też większej liczby głośników – nawet w wersji Executive, bez pakietu VIP, otrzymujemy zaledwie 6 głośników. W podstawowej wersji Comfort nawigacja wymaga dopłaty 2 500 zł. Dopłata do lakierów perłowych/specjalnych wynosi 4 400 zł.

TOYOTA CAMRY - SZCZEGÓŁOWA GALERIA ZDJĘĆ

Według specjalistów z INFO-EKSPERT Toyota Camry wyróżniać się będzie także niską utratą wartości – po 3 latach i 90 000 przejechanych kilometrów samochód ten ma być warty 58% swojej początkowej ceny.

Toyota Camry ciekawie wypada w porównaniu z konkurentami. Zestawiliśmy ją z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignią i Skodą Superb. W przypadku aut z koncernu VAG wybraliśmy jednostkę 2.0 TSI 220 KM, zaś w Oplu - 1.6 TURBO 200 KM. Camry wyróżnia się ceną niższą od Passata, ale wyższą od Skody i Opla. Ma jednak znacznie bogatsze wyposażenie standardowe. Toyota straci także najmniej na wartości - w trzy lata zaledwie 42%. Camry jest największym autem w tym zestawieniu. Hybryda zadowoli się też najmniejszą ilością paliwa w mieście. W trasie będzie już nieco gorzej - tutaj także problemem może być 50-litrowy bak w paliwa. Osiągi Camry są oczywiście zdecydowanie gorsze - zarówno pod kątem przyspieszenia jak i prędkości maksymalnej.

Źródło cenniku: IBRM SAMAR / samar.pl