Toyota Corolla Cross ma nową twarz. Pierwszy raz lądują na niej litery GR
Toyota Corolla Cross zyskała szereg zmian na rocznik modelowy 2025. Co więcej, po raz pierwszy w ofercie pojawił się wariant GR SPORT. Jak prezentuje się odświeżone wcielenie tego auta?
Toyota Corolla Cross debiutuje w poprawionym wizualnie i mechanicznie wydaniu. Kompaktowy SUV zyskał nowe technologie, lepsze właściwości jezdne oraz atrakcyjniejszy wygląd. W gamie pojawiła się też usportowiona wersja GR SPORT. Japoński producent zadbał przy tym o wyższy komfort jazdy i lepsze o lepsze prowadzenie.
Toyota Corolla Cross 2025. Co się tutaj zmieniło?
Zmodernizowana Toyota Corolla Cross 2025 ma teraz bardziej elegancki grill, który poprawia przepływ powietrza do silnika. Reflektory i tylne lampy zyskały nowy wygląd i zmodyfikowaną sygnaturę świetlną.
Wersja Executive oferuje adaptacyjne światła drogowe (AHS), które równomiernie oświetlają drogę i nie oślepiają innych kierowców. Z tyłu zobaczymy też zmienione światła LED. Poza tym w ofercie są nowe wzory felg.
W kabinie pojawiły się praktyczne zmiany. Zmieniono kształt dźwigni zmiany biegów, powiększono konsolę centralną i dodano więcej miejsca na smartfon oraz napoje.
Nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem 10,5 cala działa szybciej i sprawniej, zwłaszcza z urządzeniami z Androidem i z iOS. Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy cyfrowy zestaw zegarów.
W standardzie znajdziemy podgrzewane fotele przednie. Wersje Style i Executive oferują podgrzewaną kierownicę, a topowe odmiany mają również nastrojowe oświetlenie LED we wnętrzu.
Bezpieczeństwo to priorytet
Nowa Toyota Corolla Cross korzysta z najnowszego pakietu systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE. Umożliwia on aktualizacje oprogramowania over-the-air, bez wizyty w serwisie. Na pokładzie znajduje się trzecia generacja pakietu Toyota Safety Sense, z zaawansowanymi asystentami jazdy i systemami wspierającymi kierowcę.
Ważna zmiana? Poprawiono wyciszenie kabiny
Toyota zadbała o lepsze wygłuszenie kabiny. Solidniejsze materiały tłumią hałas w trzech kluczowych strefach. Dach zyskał dodatkową izolację przed deszczem i szumem wiatru. Okolice tylnych wlotów powietrza lepiej tłumią hałas z zewnątrz. Deska rozdzielcza w droższych wersjach ma trójwarstwowy panel tłumiący odgłosy z komory silnika.
Hybrydy to podstawa oferty, napęd AWD-i zyskał tryb Snow Extra
Toyota Corolla Cross nadal dostępna będzie z układami hybrydowymi z silnikami 1.8 i 2.0. Oba oferują dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Wersje z napędem AWD-i zyskały tryb jazdy Snow Extra. Poprawia on przyczepność na śniegu i lodzie dzięki aktywnej pracy tylnego silnika elektrycznego. Auto lepiej przyspiesza, hamuje i zmienia pas ruchu na śliskiej nawierzchni.
Po raz pierwszy w ofercie debiutuje Toyota Corolla Cross GR Sport
Największą nowością jest Corolla Cross GR SPORT. Usportowiona odmiana wyróżnia się czarnymi 19-calowymi felgami, specjalnym grillem i lakierem Storm Grey z czarnym dachem. W kabinie znajdziemy fotele obszyte ekologicznym zamszem BRIN NAUB i czerwone przeszycia oraz logotypy GR.
Mamy tutaj też zmiany mechaniczne. Po pierwsze - zawieszenie obniżono o 10 mm. Po drugie - inżynierowie marki zmodyfikowali układ kierowniczy i wprowadzili nowy tryb Sport. Auto szybciej reaguje na gaz i skuteczniej wytraca prędkość po zdjęciu nogi z pedału. Warto dodać, że wersja GR SPORT również korzysta z trybu Snow Extra, co podnosi jej użyteczność zimą.
Kiedy ten model pojawi się w salonach?
Nowa Toyota Corolla Cross trafi do salonów w Europie latem 2025 roku. Odmiana GR SPORT dołączy jesienią tego samego roku. Niemniej zamówienia będzie można składać już od najbliższych dni.