Toyota Corolla wciąż ma się doskonale. Japończycy dorzucili do niej garść nowości

Toyota Corolla ma już swoje lata, ale nie zwalnia tempa na rynku. Rocznik modelowy 2026 zyskał szereg poprawek i nowe barwy.

Toyota Corolla zyskała garść drobnych poprawek na nadchodzący rocznik modelowy 2026. Nie jest to lifting, a raczej dyskretne odświeżenie kilku elementów wpływających na odbiór samochodu. Japoński producent powoli zbroi się do przygotowania całkowicie nowej generacji, zapowiedzianej odważnym prototypem. Tymczasem spójrzmy na obecny model i zobaczmy co teraz oferuje.

Toyota Corolla na rocznik modelowy 2026 zyskuje nowe kolory

Najważniejszą nowością jest nowy matowy lakier Onyx Grey, oferowany w Corolli GR Sport oraz Touring Sports. Toyota po raz pierwszy wprowadziła matowy odcień do wolumenowego modelu, czego raczej nikt się nie spodziewał. Jednocześnie do palety dołącza odcień Storm Grey, metaliczny lakier przygotowany zarówno dla sedana, jak i hatchbacka.

Są też zmiany we wnętrzu

Kabina zyskała wiele nowych tworzyw wykończeniowych. Dlaczego? Powód jest dość ciekawy - chodziło oto, aby zwiększyć udział komponentów z recyklingu. Corolla korzysta z tapicerka Samara, a w wybranych wersjach (w sedanie) znajdziecie nowy wzór siedzeń, który odróżnia ten wariant od pozostałych odmian w gamie.

Hybryda jest tutaj kluczowa

Toyota Corolla nadal korzysta wyłącznie z napędów hybrydowych. Bazowa wersja, 1.8, generuje 140 KM. Mocniejszy wariant generuje 178 KM - kilka miesięcy temu zmniejszono moc w wyniku wprowadzenia nowych norm emisji spalin. Co ciekawe mimo obniżenia mocy, osiągi pozostały mniej więcej na tym samym poziomie.

Toyota Corolla 2026 lifting

Kluczowe są tutaj systemy wspierające kierowcę

Wszystkie odmiany standardowo posiadają pakiet Toyota Safety Sense, który obejmuje zestaw rozwiązań wspierających kierowcę. Aktualizacje OTA (Over-The-Air) są tutaj w standardzie, a to pozwala aktualizować oprogramowanie bez wizyt w serwisie. Zegary cyfrowe 12,3 cala znajdziemy we wszystkich wersjach.

Toyota Corolla to wciąż jeden z kluczowych modeli marki w Europie. Co istotne, produkcja Corolli Hatchback i TS Kombi odbywa się w Wielkiej Brytanii, natomiast wersja Sedan wytwarzana jest w Turcji. Nową Corollę z roku modelowego 2026 w Polsce będzie można zamawiać już w grudniu. Niebawem producent pochwali się cenami, a pierwsze auta pojawią się w salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku.