Toyota GR Corolla 2023. 300 KM, AWD, czyli wszystko, o czym marzycie
Wygląda jak auto gotowe do rajdów, jest szybka i ma genialny napęd na cztery koła. Toyota GR Corolla 2023 to ucieleśnienie marzeń wielu osób.
Tam, gdzie wielu producentów nie ma już odwagi pójść, Toyota wchodzi jak do siebie. Japończycy pokazują, że na rynku jest dużo miejsca na szalone hothatche - i nie muszą być one elektryczne. Toyota GR Corolla 2023 ma 300 KM, napęd na cztery koła i wygląda jak samochód gotowy do startu w rajdach.
Toyota GR Corolla 2023 - 300 KM w efektownym nadwoziu
Japońska marka wybrała tutaj sprawdzone rozwiązania. Toyota GR Yaris stała się idealną platformą testową dla wielu rozwiązań, które finalnie wędrują dalej, do Corolli. Z mniejszego modelu pożyczono tutaj między innymi silnik 1.6 - G16E-GTS. Różnica polega na tym, że podkręcono go do 300 KM.
Moc wędruje tutaj oczywiście na wszystkie cztery koła, a łącznikiem pomiędzy silnikiem a osiami jest manualna skrzynia biegów z funkcją automatycznych międzygazów. Do wyboru mamy trzy ustawienia rozkładu mocy: 60:40, 50:50 i 30:70. W tym ostatnim driftowanie jest więc czystą przyjemnością.
Co ciekawe Toyota nie chwali się osiągami GR Corolli. Można jednak śmiało obstawiać, że setkę to auto zrobi w 5,2-5,5 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h.
Toyota GR Corolla 2023 prezentuje się niezwykle atrakcyjnie
Nie od dzisiaj wiadomo, że obecna generacja Corolli jest naprawdę udana wizualnie. Można więc śmiało powiedzieć, że Japończycy mieli idealną bazę do dalszych modyfikacji.
A tych tutaj nie brakuje. Agresywnie stylizowany front robi świetne wrażenie i wygląda naprawdę imponująco. Oczy cieszą także wyraźne poszerzenia nadkoli, skrywające duże koła i ich zwiększony rozstaw.
Wisienką na torcie jest zaś tył, który wieńczy charakterystyczny zderzak z trzema końcówkami wydechu (dwie po bokach, jedna centralna). Nad szybą dumnie pręży się też spory spoiler, będący elementem pakietu Circuit Edition.
Układ jezdny robi wrażenie
Toyota GR Corolla zyskała całkowicie przebudowane zawieszenie, z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczową konstrukcją z tyłu. Zostało ono dostrojone do potrzeb platformy GA-C. Nadwozie także odpowiednio usztywniono, a układ kierowniczy wyraźnie skrócono.
Inżynierowie Toyoty zadbali także o wydajny układ hamulcowy (ma być bardzo skuteczny). Postawiono także na kapitalną pracę lewarka skrzyni biegów. Tak, dużo uwagi poświęcono jego wysokości i charakterystyce działania. Coś wspaniałego, nieprawdaż?
Jest tylko jeden problem - Toyota GR Corolla póki co nie wybiera się do Europy
Auto stworzono z myślą o rynku amerykańskim i tam właśnie je zaprezentowano. Wszystko wskazuje jednak na to, że GR Corolla może trafić do Europy w bardzo limitowanej liczbie egzemplarzy. Na ten temat nie mamy jednak żadnych szczegółowych informacji.