Toyota GR Supra dostała wersję "GT4 na drogi publiczne". Będzie rzadkim widokiem

Garściami czerpie z wersji wyścigowej, ale ma homologację drogową. Do tego trzeba tutaj namachać się prawą ręką i lewą nogą, gdyż automatycznej skrzyni nie przewidziano. Toyota GR Supra GT4 100th będzie też dużym rarytasem na drogach.

To jeden z ostatnich takich samochodów. Mamy tutaj 3-litrową rzędową szóstkę pod maską, 340 KM trafiających na tylną oś i manualną skrzynię biegów. Do tego ta wersja stawia na styl i dodatki rodem z modelu GT4, choć mówimy o w pełni drogowym wariancie. Toyota GR Supra debiutuje w unikalnej limitowanej wersji.

Na ulice wyjedzie tylko 100 egzemplarzy tego samochodu. Każdy z nich, poza okolicznościowymi tabliczkami i numerem na desce rozdzielczej, ma też wyjątkowe malowanie, szereg dodatków i wyczynowe ogumienie. A to nie koniec modyfikacji.

Toyota GR Supra GT4 100th wyjeżdża w takim wydaniu prosto z fabryki w Graz. Jest tu szereg modyfikacji mechanicznych

Zacznijmy jednak od sfery wizualnej. Tutaj ciekawostek naprawdę nie brakuje. Nadwozie przyozdobiono dokładkami przedniego i tylnego zderzaka. Te wykonano z włókna węglowego, a za ich produkcję odpowiada znany tuner AC Schnitzer. Ta sama firma przygotowała także spoiler, który zainstalowano na pokrywie bagażnika.

Nadwozie wyróżnia się lakierem Plasma Orange, który przyozdobiono czarno-złotym oklejeniem. Niczym w starych dobrych tuningowych czasach mamy tutaj także "listę sponsorów", czyli logotypy firm, które partycypowały przy budowie tego auta.

A te dorzuciły od siebie to, co najlepsze

Toyota GR Supra GT4 100th dostała zawieszenie Bilstein EVO T1. Do dyspozycji jest tutaj 10 ustawień amortyzatorów, a samochód obniżono aż do 35 mm.

Toyota GR Supra GT4 100th

Felgi przygotowała firma Protrack One. To klasyczna "kucizna", lekka i wytrzymała - w sam raz na tor wyścigowy. Na nie naciągnięto opony typu semi-slick, które sprawdzą się podczas szybkiej jazdy.

Wisienką na torcie jest wydech Milltek - wyraźnie głośniejszy, podkręcający brzmienie rzędowej szóstki. Przebudowano go w taki sposób, aby końcówki wydechu wpasować w oryginalne miejsca w zderzaku.

Sam silnik zachowano w seryjnej specyfikacji. Oznacza to 340 KM, co jest wystarczającą wartością dla wielu osób. Najważniejsze są wrażenia z jazdy - a te powinny być teraz dużo lepsze.

A ile kosztuje Toyota GR Supra GT4 100th Edition?

W Niemczech - 68 900 euro, o 2450 euro więcej od wariantu z manualną skrzynią. Jak na zakres modyfikacji, to cena jest naprawdę dobra. Można więc śmiało założyć, że jeśli pojawi się w Polsce, to dostaniemy ją za około 320-330 tysięcy złotych.