Toyota GR86 powróci w kolejnym wydaniu. Tym razem bez udziału Subaru, z turbo pod maską

Pewne jest jedno - Toyota GR86 powróci. Japończycy nie chcą porzucić idei taniego sportowego auta. Wszystko wskazuje jednak na to, że formuła zmieni się tutaj całkowicie, a z równania zniknie Subaru.

Gama modeli GR jest oczkiem w głowie Toyoty. To jedyna maskowa marka, która niezmiennie chce inwestować w szeroką ofertę samochodów sportowych, także tych tanich. To dobra wiadomość dla osób, które cenią sobie frajdę z jazdy. Informacje płynące z Japonii sugerują, że Toyota GR86 powróci - to jest niemal pewne. Wiadomo też, że forma tego auta mocno się zmieni, a kolejna generacja nie powstanie przy współpracy z Subaru.

Toyota GR86 zmieni swój charakter. Japończycy chcą wykorzystać części z magazynów

Źródła spierają się co do przyszłości tego auta, aczkolwiek tyczy się to głównie daty premiery. Jedni mówią już o roku 2025, inni o 2028. Pozostałe informacje są już jednak mniej więcej zgodne.

Przede wszystkim związek z Subaru dobiegnie końca. Toyota chce stworzyć auto samodzielnie i nie wykorzysta w nim silnika typu bokser. Być może jest to pokłosie problemów z tą jednostką, które trapią modele GT86/GR86.

Jak się jednak okazuje platforma opracowana przez Subaru niezbyt nadaje się do zainstalowania tutaj innych silników. Co prawda w serii Super Taikyu w Japonii jeździ GR86 z silnikiem 1.4 Turbo (napędzany paliwem syntetycznym), ale wymagał on szeregu modyfikacji.

Toyota GR86 nowa generacja

Dużo bardziej prawdopodobną opcją jest recykling części sprzed lat. Toyota może tutaj wykorzystać platformę Lexusa IS, odpowiednio skróconą i zmniejszoną. Napęd na tył jest na pokładzie, a jej sprawdzona konstrukcja jest gwarancją świętego spokoju.

Zamiast boksera pod maską znajdziemy 3 cylindry

Pewna jest też zmiana silnika. Miejsce 2,4-litrowego 4-cylindrowego boksera zajmie silnik 3-cylindrowy. Mowa tutaj o konstrukcji znanej z GR Yarisa i GR Corolli. W tych autach oferuje on od 240 do 300 KM.

GR86 w nowym wydaniu może dostać około 250 KM, choć nie wykluczone jest też wprowadzenie wersji o skróconym skoku tłoka, o objętości 1,4 litra.

Dla Toyoty kluczowe są doskonałe właściwości jezdne. Obok napędu RWD dostaniemy tutaj idealny rozkład mas i precyzyjny układ kierowniczy. To powinno być gwarancją dobrej zabawy na drogach i na torze wyścigowym.

Źródła: MAG-X (JP), Best Car (JP)