Toyota GR86 powróci w kolejnym wydaniu. Tym razem bez udziału Subaru, z turbo pod maską
Pewne jest jedno - Toyota GR86 powróci. Japończycy nie chcą porzucić idei taniego sportowego auta. Wszystko wskazuje jednak na to, że formuła zmieni się tutaj całkowicie, a z równania zniknie Subaru.
Gama modeli GR jest oczkiem w głowie Toyoty. To jedyna maskowa marka, która niezmiennie chce inwestować w szeroką ofertę samochodów sportowych, także tych tanich. To dobra wiadomość dla osób, które cenią sobie frajdę z jazdy. Informacje płynące z Japonii sugerują, że Toyota GR86 powróci - to jest niemal pewne. Wiadomo też, że forma tego auta mocno się zmieni, a kolejna generacja nie powstanie przy współpracy z Subaru.
Toyota GR86 zmieni swój charakter. Japończycy chcą wykorzystać części z magazynów
Źródła spierają się co do przyszłości tego auta, aczkolwiek tyczy się to głównie daty premiery. Jedni mówią już o roku 2025, inni o 2028. Pozostałe informacje są już jednak mniej więcej zgodne.
Przede wszystkim związek z Subaru dobiegnie końca. Toyota chce stworzyć auto samodzielnie i nie wykorzysta w nim silnika typu bokser. Być może jest to pokłosie problemów z tą jednostką, które trapią modele GT86/GR86.
Jak się jednak okazuje platforma opracowana przez Subaru niezbyt nadaje się do zainstalowania tutaj innych silników. Co prawda w serii Super Taikyu w Japonii jeździ GR86 z silnikiem 1.4 Turbo (napędzany paliwem syntetycznym), ale wymagał on szeregu modyfikacji.
Dużo bardziej prawdopodobną opcją jest recykling części sprzed lat. Toyota może tutaj wykorzystać platformę Lexusa IS, odpowiednio skróconą i zmniejszoną. Napęd na tył jest na pokładzie, a jej sprawdzona konstrukcja jest gwarancją świętego spokoju.
Zamiast boksera pod maską znajdziemy 3 cylindry
Pewna jest też zmiana silnika. Miejsce 2,4-litrowego 4-cylindrowego boksera zajmie silnik 3-cylindrowy. Mowa tutaj o konstrukcji znanej z GR Yarisa i GR Corolli. W tych autach oferuje on od 240 do 300 KM.
GR86 w nowym wydaniu może dostać około 250 KM, choć nie wykluczone jest też wprowadzenie wersji o skróconym skoku tłoka, o objętości 1,4 litra.
Dla Toyoty kluczowe są doskonałe właściwości jezdne. Obok napędu RWD dostaniemy tutaj idealny rozkład mas i precyzyjny układ kierowniczy. To powinno być gwarancją dobrej zabawy na drogach i na torze wyścigowym.