W pół drogi do Raptora. Toyota Hilux GR Sport II nie boi się terenu
Ma większy prześwit i wygląda bojowo - Toyota Hilux GR Sport II 2024 nie boi się offroadu. Zobaczcie co oferuje nowe wydanie tego auta.
Litery GR w przypadku tej marki zobowiązują - nawet jeśli za nimi pojawia się dopisek Sport. Te "poprawione" wersje znanych modeli japońskiej marki wyróżniają się czymś więcej, niż tylko bojowo wyglądającym nadwoziem. Tak jest też w przypadku tego auta. Toyota Hilux GR Sport II 2024 jest sprawniejsza w terenie i na asfalcie.
Toyota Hilux GR Sport II zyskała szereg ciekawych modyfikacji
Zacznijmy od kluczowego elementu, czyli od podwozia. W wersji GR Sport postawiono na znacznie szerszy rozstaw kół. Poszerzono go o 140 mm z przodu i 155 mm z tyłu. Dzięki temu samochód pozostaje stabilniejszy nie tylko na asfalcie, ale także w terenie.
Jednocześnie zwiększono prześwit o 20 mm. Dzięki temu kąt natarcia zwiększył się o stopień, a auto łatwiej pokonuje "rampy" i inne przeszkody. Toyota zadbała też o precyzję układu kierowniczego - ta ma być na wyższym poziomie.
Do tego pojawiły się tutaj amortyzatory jednorurowe, zapewniające szybszą reakcję. Za efektowniejszymi wizualnie felgami ukryto 17-calowe tarcze z przodu i 15-calowe z tyłu. Te ostatnie zastąpiły klasyczne bębny.
Oczywiście Japończycy nie zapomnnieli też o wyglądzie. Czarne poszerzenia nadwozia wyglądają bojowo. a nowy grill z wielkim napisem Toyota pasuje do charakteru Hiluxa GR Sport. Inaczej wygląda tutaj także nadbudowa za kabiną. Ta standardowo jest podwójna.
Co ciekawe nie zapomniano o uciągu (ten wynosi 3500 kilogramów) i o ładowności. Na pakę wrzucimy 1000 kilogramów, co jest niezmiennie jednym z lepszych wyników w tym segmencie.
Zmian nie ma za to pod maską. Toyota Hilux GR Sport II korzysta z silnika 2.8
Wysokoprężna jednostka (4-cylindrowa) generuje 204 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Japońska marka nie zdecydowała się na dodatkowe konie mechaniczne, co z jednej strony może być lekkim rozczarowaniem, ale z drugiej nie jest najpotrzebniejszą rzeczą w tym aucie. Moc standardowo trafia na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. W terenie możemy skorzystać z napędu na cztery koła, a także z reduktora. Dzięki temu Hilux poradzi sobie nawet z trudnym offroadem.
Sprzedaż tej wersji ruszy w przyszłym roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na drugą połowę 2024 r.