Ma 40 lat i jedzie dalej. Toyota Land Cruiser J70 przeszła lifting. V8 i manual zostają

Królowa bezdroży, auto do pracy w najtrudniejszych warunkach, samochód do działania w miejscach, gdzie każda inna maszyna skapituluje - Toyota Land Cruiser J70 przeszła kolejny lifting, pomimo 40 lat na karku. I dobrze, bo nic go nie zastąpi.

Lepsze jest wrogiem dobrego. To powiedzenie, choć proste, niesie w sobie banalny przekaz. Czasami nie trzeba udziwniać i ulepszać rozwiązań, które idealnie sprawdzają się w każdych warunkach. A tak jest właśnie w przypadku tego samochodu. Toyota Land Cruiser J70 powstała po to, aby ułatwić mobilność w trudnych miejscach. Lata lecą, a nowsze konstrukcje nijak nie mogą zastąpić starej i sprawdzonej maszyny.

Japończycy doskonale wiedzą, że klienci marki nie chcą "nowości". Dla niektórych ważna jest niezawodność i łatwość naprawy. Dlatego "J70-ka" znowu przeszła lifting, po 40 latach od rynkowego debiutu.

Toyota Land Cruiser J70 2023. Pod maską znajdzie się cały przekrój jednostek napędowych

Na przykład w Japonii odświeżona wersja dostanie 4-cylindrowego diesla 2.8, oferującego 201 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Moc trafi tutaj na koła dzięki prostej 6-biegowej skrzyni automatycznej.

Wybrane rynki zachowają z kolei 4,5-litrowego diesla V8, oferującego "raptem" 205 KM i 430 Nm momentu obrotowego. Tutaj liczy się jednak niezawodność i przede wszystkim zapas mocy na trudniejsze momenty. Do tego ta wersja łączy się z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Brzmi wspaniale?

Toyota Land Cruiser J70 2023

Lifting odświeżył tutaj delikatnie wygląd auta. Nowy pas przedni nawiązuje do oryginalnej wersji i wykorzystuje nowe światła LED. W kabinie z kolei debiutują multimedia z ekranem 6,7 cala (obsługują Apple CarPlay i Android Auto). Toyota dorzuciła też nowe zegary z małym 4,2-calowym ekranem.

Odświeżona Toyota Land Cruiser J70 będzie dostępna w różnych wersjach nadwoziowych - od klasycznej konfiguracji z pięcioma drzwiami, przez pickupa, aż po nadwozia do zabudowy. Tym samym wiele firm i instytucji, korzystających z takich maszyn (na przykład ONZ) może je łatwo dopasować do swoich potrzeb.

W Europie Land Cruiser J70 nie trafi oczywiście do sprzedaży, ale zobaczymy go na wybranych światowych rynkach. Poza tym zdobycie tego auta nie jest dużym problemem - wiele firm specjalizuje się w imporcie takich wersji Land Cruisera. W końcu do ciężkiej pracy nie ma lepszego i bardziej sprawdzonego przez lata rozwiązania.