Toyota Land Cruiser wspiera się prądem. Jest hybrydą na miękko, kosztuje ponad 400 000 złotych
Toyota Land Cruiser zyskała nowy silnik. Obecny w tym modelu diesel wspierany jest teraz układem miękkiej hybrydy.
Toyota Land Cruiser zyskała nowy silnik. Znany z tego modelu występuje teraz z 48-woltowym układem mild-hybrid. Nowa wersja oferuje 205 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Obecność miękkiej hybrydy nie wpływa też na właściwości terenowe, ale przełoży się na niższe zużycie paliwa. Ile kosztuje nowa wersja?
Toyota Land Cruiser z miękką hybrydą pod maską. Co się tutaj zmieniło?
Terenowa Toyota bazuje na platformie GA-F, która korzysta z klasycznej ramy. Pod maską znajdziemy teraz tutaj silnik 2.8 (ten sam, co wcześniej), ale dodatkowo połączono go z niewielką baterią trakcyjną i z silnikiem elektrycznym, ośmiobiegowym automatem Direct Shift oraz synchronicznym generatorem z magnesami trwałymi.
W układzie zastosowano akumulator litowo-jonowy, pracujący pod napięciem 48V i konwerter DC-DC. Komponenty umieszczono tak, aby zachować pełne możliwości terenowe, w tym zdolność brodzenia do 700 mm.
Obecność układu MHEV wpływa na komfort użytkowania. Silnik generuje niższy poziom hałasu i wibracji oraz umożliwia szybsze działanie systemu stop-start. Rozwiązanie poprawia płynność ruszania, przyspieszania i wytracania prędkości zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Bardzo ważna jest tutaj rekuperacja
Elektryczny generator ładuje akumulator 48V podczas hamowania i zdejmowania nogi z pedału przyspieszenia. Energia zgromadzona w baterii jest wykorzystywana do uruchamiania silnika w ramach systemu stop-start oraz wspiera silnik spalinowy przy ruszaniu.
W trudnym terenie system dodatkowo zwiększa zdolności trakcyjne pojazdu. Informacje o pracy układu są prezentowane na ekranie kierowcy w trybach CHG, ECO i PWR.
Litowo-jonowy akumulator działający pod napięciem 48V ma pojemność 4,3 Ah, waży 7,6 kg i składa się z 13 ogniw. Może dostarczać dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego.
Umieszczono go pod zmodyfikowaną podłogą bagażnika, który zachował pojemność 573 litrów do wysokości rolety. Bateria oraz konwerter DC-DC są chronione przed wilgocią i przystosowane do pracy w warunkach terenowych. Układ chłodzenia wykorzystuje zimne powietrze doprowadzane z przedniej części nadwozia.
Toyota Land Cruiser Exclusive kosztuje 414 900 złotych
W polskich salonach rozpoczęła się sprzedaż Toyoty Land Cruiser w wersji MHEV 48V. Wersja Executive z rocznika 2025 jest dostępna w cenie promocyjnej od 414 900 zł, niższej o 35 tys. zł od ceny katalogowej.
Na wyposażeniu Executive znajdują się m.in.: trzystrefowa klimatyzacja automatyczna, reflektory Matrix LED i podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz skrajne tylne. W standardzie jest także system audio JBL z 14 głośnikami, 20-calowe felgi aluminiowe oraz system rozłączania stabilizatora SDM.
W terenie przydają się dwa systemy: Multi-Terrain Select, Multi-Terrain Monitor, a także kamery 360. Z kolei w mieście nieodzowne są zaś czujniki parkowania. Bez dopłaty dostajemy również pełny pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-Mate.
Samochody w tej wersji otrzymały także standardowy szyberdach, a opcjonalnie dostępny jest pakiet Skyview z panoramicznym dachem za 5000 zł.


