Toyota wprowadza nowe logo marki. Od starego różni się tym, że jest nowe
Toyota prezentuje dzisiaj nowe logo. Wygląda znajomo? Tak, to stare logo, tylko nazwane nowym. Graficy zauważą jednak pewną dyskretną różnicę.
Wiecie jak to jest - nowy rok, nowi my. Toyota zdecydowała się na delikatne odświeżenie swojego logotypu. Pewnie większość z Was zastanawia się "po co" w ogóle robi się takie rzeczy. Cóż, odpowiedź jest prosta.
Chodzi o spójność
Tytuł tego tekstu może i jest żartobliwy, a większość z Was wzruszy ramionami na widok nowego logotypu, ale manewr marki Toyota ujednolica całą komunikację. Chodzi tutaj o zastosowanie jednego konkretnego fontu, starannej typografii i korzystanie z takiego schematu we wszystkich komunikatach.
Oczywiście doklejono do tego całą ideologię, ale to standard - każdy producent musi się czymś takim pochwalić. Volkswagen też zrobił szum wokół nowego logotypu, o którym wszyscy już zapomnieli - był, jest i będzie. Skoda wielokrotnie odświeżała swoją kurę strzałę, a KIA szykuje się do całkowitej zmiany odsłony wizualnej logotypu.
Przy okazji Toyota uporządkowała swoje submarki
Chodzi o wszelkie usługi świadczone przez markę - od Toyota Business, przez używane (dawniej Plus, teraz Approved Used), aż po wszelkie kwestie finansowe i ubezpieczeniowe.
Samo logo, zgodnie z panującymi trendami, zostało "spłaszczone" i uproszczone. Minimalizm gra pierwsze skrzypce i każdy producent idzie taką ścieżką.
Nowy logotyp Toyoty zadebiutuje wraz z debiutem w salonach nowego Yarisa. Spodziewać się więc można, że niebawem marka zafunduje nam też odświeżenie wizerunku swoich punktów dealerskich.