Toyota Prius zużywa 0,5 l/100 km i jedzie dalej na prądzie. To przepis na ekologię
Toyota Prius przeszła garść zmian na rocznik modelowy 2025. Teraz jest wydajniejsza, oszczędniejsza i bardziej "cyfrowa".
Japończycy konsekwentnie rozwijają swój kultowy model. Toyota Prius rozpoczęła hybrydową rewolucję w tej marce, a teraz imponuje napędem PHEV. W Europie debiutuje odświeżone wydanie tego modelu, które jest jeszcze oszczędniejsze od dotychczasowego modelu. Co się tutaj zmieniło?
Toyota Prius ma zużywać 0,5 litra na sto kilometrów. Na prądzie przejedzie do 110 km
Tak wyglądają obietnice marki. Jest to zasługa zoptymalizowanego napędu, który zużywa mniej energii. Tym samym bateria pozostała taka sama - 13,6 kWh. To sugeruje, że średnie zużycie energii powinno wynosić raptem 12,5 kWh/100 km. To byłby naprawdę świetny wynik.
Prius ma także dłużej jeździć na prądzie. Dzięki temu średnie zużycie paliwa z cyklu pomiarowego spadło do 0,5 litra na setkę. Wzrośnie też zasięg tego samochodu na jednym tankowaniu i ładowaniu.
Garść rozwiązań przeniesiono z Toyoty C-HR PHEV
Mowa tutaj przede wszystkim o funkcji geofacingu, która pozwala na automatyczne przełączenie napędu na elektryczny w strefach czystego transportu. W dane nawigacji wgrane są odpowiednie miejsca, w których można poruszać się wyłącznie elektrykami. Przy odpowiednim zapasie energii samochód samoczynnie przełączy się na prąd. Co więcej, mając włączoną nawigację bateria zachowa odpowiedni zapas prądu na takie odcinki.
Prius 2025 jest także dużo bardziej "cyfrowy"
To zasługa nowego cyfrowego kluczyka, który debiutuje w tym modelu. Dzięki temu dostęp do samochodu zyskamy mając w kieszeni smartfona, lub smartwatch na nadgarstku. Cyfrowy kluczyk wykorzystuje technologię NFC do komunikacji z autem. Ten protokół jest doskonale zabezpieczony i faktycznie pozwala na komfortowe użytkowanie pojazdu bez posiadania fizycznego klucza.
Sprzedaż Toyoty Prius 2025 ruszy w najbliższych tygodniach
Ceny odświeżonego modelu nie są jeszcze znane. Pewne jest to, że japońska marka będzie miała ogromne ambicje, gdyż takie auta pozwolą jej na zmniejszenie średniej emisji CO2 dla grupy. Tym samym możemy liczyć na to, że kwoty miło nas zaskoczą i będą bardzo konkurencyjne.
Szkoda tylko, że w Europie Prius nie jest oferowany z klasycznymi hybrydami. W Japonii dostaniecie ten model w wersji z hybrydą 1.8 o mocy 140 KM i 2.0, która generuje blisko 200 KM.