Toyota RAV4 Hybrid zyskuje wydanie GR Sport. Wygląd to nie wszystko!
Toyota RAV4 Hybrid na sportowo? Czemu nie - wersja GR Sport, która debiutuje w tym aucie, zmienia coś więcej niż tylko wygląd.
Gdyby ktoś nam powiedział 15 lat temu, że Toyota nie tylko będzie oferować całą gamę świetnych sportowych aut, ale i kilka usportowionych wersji, to pewnie padlibyśmy ze śmiechu. Tymczasem Japończycy konsekwentnie rozwijają gamę swoich nieco bardziej zadziornych modeli. Nowym członkiem tej rodziny została Toyota RAV4 Hybrid. Wariant GR Sport to nie tylko zmiany wizualne, ale także szereg poprawek w układzie jezdnym.
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport 2022. SUV daje Gazoo!
To już kolejny, po Yarisie, Yarisie Cross, Corolli, C-HR i Hiluxie model z oznaczeniem GR Sport. Co się z nim wiążę w tym aucie?
Przede wszystkim Toyota zaostrzyła stylistykę tego samochodu. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz inna maskownica chłodnicy wyróżniają ten samochód z tłumu. Sportowy charakter akcentuje tutaj także szereg czarnych dodatków, tworzących ciekawy kontrast z kolorem nadwozia. Czarna listwa łączy także tylne lampy, co ułatwi rozpoznanie tego auta.
Patrząc na RAV4 Hybrid GR Sport z profilu zauważycie 19-calowe felgi z nowym wzorem. Będzie to model dostępny tylko w tej wersji. Oczywiście auto przyozdobiono także szeregiem znaczków GR Sport.
W kabinie także zaszło kilka zmian
Pod skalpel Toyoty trafiła oczywiście najnowsza wersja RAV4, po przeprowadzonym niedawno małym liftingu. Znajdziemy więc tutaj 12,3-calowy ekran wskaźników i 10,5-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego.
Fotele o lepszym trzymaniu bocznym obszyto czarną skórą i zamszem. Na zagłówkach pojawiły się też tłoczenia symbolizujące sportową wersję.
Toyota RAV4 Hybrid GR Sport nie ma mocniejszych silników, ale prowadzi się nieco inaczej
Przede wszystkim auto trafiło w ręce inżynierów z działu Gazoo. Usztywnili oni całą konstrukcję zawieszenia, aby uzyskać lepsze właściwości jezdne. Oczywiście komfort resorowania jest nieco niższy, ale nie da się pogodzić kilku cech bez pewnych kompromisów.
Sercem wersji GR Sport są wersje hybrydowe, zawsze połączone z napędem AWD-i. Oznacza to układ 4x4 tworzony przez dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi. Przy okazji dostajemy też nieco większą moc.
Standardowa hybryda oferuje 222 KM, zaś wariant plug-in hybrid aż 306 KM. Ten ostatni bez problemu pokonuje też do 80 kilometrów na jednym ładowaniu.