Toyota RAV4 zbliża się do premiery rynkowej. Mamy pierwsze informacje co do cen
Najlepiej sprzedający się samochód na świecie już niedługo dostanie kolejną generację. Toyota RAV4 zaoferuje silniki hybrydowe i PHEV. Ile będzie kosztować?
Toyota RAV4 jest jednym z najważniejszych samochodów marki. Od wielu lat okupuje (w połączeniu z chińską mutacją - Wildlanderem) zestawienia najpopularniejszych samochodów świata. W nowej generacji Japończycy postawili na nieco mocniejsze linie, bardziej surowy wizerunek oraz wyłącznie hybrydowe napędy.
Bazę stanowią tutaj silniki 2.5-litrowe z układem elektrycznego wsparcia. Słabszy ma 183 KM, mocniejszy, z napędem AWD-i - 191 KM. Niestety, jeśli chcemy przekroczyć barierę 200 KM, musimy wybrać wariant plug-in. Toyota RAV4 PHEV w słabszej, przednionapędowej odmianie ma 268 KM, mocniejsza AWD dysponuje 304 KM. Za to bateria jest spora - ponad 22 kWh pozwoli na przejechanie ponad 100 km na jednym ładowaniu.
Toyota RAV4 będzie kosztować blisko 200 000 zł
Na razie polskie cenniki nie są jeszcze dostępne, ale pojawiły się pierwsze informacje o cenach we Włoszech. Ten rynek często ma ceny zbliżone do polskich, warto więc zajrzeć i zobaczyć, co przygotował japoński koncern.
Samochód dostępny będzie w czterech wersjach wyposażenia - RAV4, Icon, Premium oraz usportowiona GR Sport.
Już odmiana podstawowa wyposażona jest w 18-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, pełne światła LED, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, tapicerkę materiałową, elektrycznie otwieraną klapę tylną, dwustrefową automatyczną klimatyzację , tylne nawiewy, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12,9-calowy monitor centralny, asystenta głosowego i Toyota Safety Sense, czyli pakiet systemów wspomagających kierowcę.
Icon ma dodatkowo większe koła (20 cali), grill w kolorze nadwozia, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektryczne regulowany fotel kierowcy, podgrzewanie i wentylacje foteli, czy indukcyjną ładowarkę do telefonów.
Toyota RAV4 Premium ma specjalny wzór felg, kamery w lusterkach wstecznych, podgrzewaną tylną kanapę, skórzaną tapicerkę oraz gniazdo USB C z szybkim ładowaniem (45W). Do tego takie, dawno niewidziane, elementy wyposażenia jak wycieraczki reflektorów.
A ceny?
Włosi mają już pełny cennik. Podstawowa odmiana kosztuje od 45 200 Euro (192 550 zł) do 52 200 Euro (222 000 zł). Ta ostatnia cena to za 300-konną hybrydę PHEV. O dziwo więc dopłata między najsłabszym, a najmocniejeszym silnikiem nie jest aż tak wysoka.
Wersja Icon kosztuje od 48 700 Euro do 56 700 Euro. Czyli do 241 500 zł.
Jeśli chcielibyście wyjechać z salonu najbardziej "wypasioną" RAV4, jaka jest w ofercie, to musicie przygotować 260 710 zł. A w zasadzie 61 200 Euro. Tyle kosztuje topowa hybryda w wersji GR Sport.
Ceny nie są więc aż tak dramatyczne. Bogate wyposażenie i zunifikowane systemy napędowe powodują, że choć bazowa odmiana nie jest specjalnie tania, to cennik jest dość płaski.
Spodziewam się, że na polskim rynku najlepiej sprzedawać się będą przednionapędowe hybrydy. Nawet w wersji Premium będzie to ok. 220 000 zł.


