Toyota Supra oferowana będzie wyłącznie z dwusprzęgłowym automatem

Lubisz bawić się sprzęgłem i lewarkiem skrzyni biegów w sportowym aucie? Supra Ci na to nie pozwoli - w modelu tym oferowany będzie wyłącznie dwusprzęgłowy automat.

Tetsuya Tada, szef inżynierów Toyoty potwierdził, iż manualna skrzynia biegów w ogóle nie jest rozważana w nowej Suprze. Skąd taki ruch? W jego opinii mocne silniki będą po prostu lepiej współpracowały z dwusprzęgłowym automatem, a klienci szybko polubią proponowane rozwiązanie. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż cały czas mowa jest o przekładni DCT - czyli takiej jak w BMW M2 czy M3.

Nowa Toyota Supra rozwijana jest wspólnie z BMW (nowe Z4). Pod maską znajdą się silniki z Monachium, z jednostką 3.0 R6 na szczycie oferty. Oznacza to, że Japończycy korzystać będą z wielu elementów zapożyczonych z dywizji M BMW.

Nowa Supra w swoim założeniu ma być także doskonałym autem torowym (oraz doskonałą bazą dla profesjonalnych maszyn do kategorii LM GTE). W takim przypadku wykorzystanie takiego rozwiązanie jak jak najbardziej wskazane.

Kiedy poznamy produkcyjne wcielenie Supry? Najprawdopodobniej nastąpi to dopiero pod koniec bieżącego roku.