Toyota Yaris Cross 2024. Do wyboru hybryda, lub hybryda. Cena zaskakuje

Toyota Yaris Cross 2024 wjeżdża do polskiej oferty producenta. Czeka nas tutaj mała rewolucja - pod maską znajdą się już wyłącznie napędy hybrydowe. Ile kosztuje ten model?

Jeden z bestsellerów japońskiej marki przeszedł pierwszy lifting. Trudno nazwać go wielkim, gdyż zmiany wizualne są kosmetyczne. Dużo większa rewolucja zaszła pod maską, we wnętrzu i w liście oferowanego wyposażenia. Sprawdzamy ile kosztuje Toyota Yaris Cross 2024.

Toyota Yaris Cross 2024. Pod maską hybryda, lub... hybryda

Japończycy wyrzucają z gamy tego modelu wolnossący silnik 1.5, oferujący 125 KM. Jego miejsce zajmą dwa napędy hybrydowe. Słabszy oferuje 116 KM (niezmiennie), zaś mocniejszy 130 KM i korzysta z nowej generacji całego układu.

Zmiany nie ograniczają się wyłącznie do mocy. Akumulator jest wydajniejszy, osiągi lepsze, a zużycie paliwa teoretycznie nieco niższe. Korzyści więc nie brakuje.

Toyota ciekawie podzieliła dostępne wersje

Otóż zarówno słabszy, jak i mocniejszy wariant, można połączyć z napędem na cztery koła. Ofertę otwiera oczywiście ta pierwsza wersja, oddająca w ręce kierowcy 116 KM. Tu do wyboru mamy trzy warianty wyposażenia: Active, Comfort i Style.

Toyota Yaris Cross 2024 cena

Yaris Cross w wydaniu Active, ze słabszą hybrydą, otwiera gamę tego modelu. Cena jest jednak dość wysoka - to 109 900 złotych. Wyposażenie jednak nie rozczarowuje, gdyż dostajemy tutaj naprawdę dużo.

  • multimedia z 9-calowym ekranem dotykowym
  • łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto
  • automatyczna klimatyzacja
  • kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
  • inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC) oraz systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE
  • układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów
  • asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)

Można więc śmiało powiedzieć, że ta wersja zaspokoi potrzeby wielu osób.

Wyższa wersja Comfort kosztuje 115 900 złotych w wydaniu z napędem na przednią oś i 125 900 złotych w wydaniu AWD-i. Tutaj dostajemy:

  • światła przeciwmgielne w technologii LED
  • system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • układ detekcji przeszkód (ICS)

Topowa Toyota Yaris Cross Style kosztuje 127 900 złotych (napęd na przód) i 137 900 złotych (AWD-I). W wyposażeniu znajdziemy:

  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • światła główne w technologii LED
  • podgrzewane fotele przednie
  • inteligentny kluczyk
  • tylna kanapa dzielona i składana w proporcjach 40:20:40
  • podwójna podłoga bagażnika dzielona w proporcji 40:60
  • przyciemniane szyby tylne
  • większy kolorowy ekran dotykowy HD o przekątnej 10,5-cala z system multimedialnym Toyota Smart Connect

Toyota Yaris Cross 2024 z mocniejszą hybrydą jest droższa - występuje tylko w topowych wersjach wyposażeniowych

Te są zupełnie inne, niż w słabszej hybrydzie. Po pierwsze - startują ze znacznie wyższej półki. Po drugie - w pewnym sensie zazębiają się tylko z wariantem Style. Warto też dodać, że sportowy wariant GR Sport występuje teraz wyłącznie z mocniejszym silnikiem.

Gamę 130-konnej hybrydy otwiera model Executive, który kosztuje 137 900 złotych w wydaniu przednionapędowym i 147 900 zł z napędem AWD-i. W wyposażeniu znajdziecie:

  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X
  • cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników o przekątnej 12,3 cala
  • nowa wersja systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD o przekątnej 10,5 cala
  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB)
  • system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • podgrzewana kierownica
  • 18-calowe felgi aluminowe oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika

Wersja Executive posiada dwa dodatkowe pakiety, do wyboru. Pakiet VIP (9000 zł) zawiera automatyczną regulację świateł drogowych, światła matrycowe w technologii LED, adaptacyjne światła drogowe (AHS), system nagłośnienia Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami oraz dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą.

Niemniej to nie wszystko. Nieco tańszy pakiet Tech (6000 zł) poszerza wyposażenie auta o wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park oraz monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM).

Półkę wyżej stoi wersja GR Sport. Tutaj, co ciekawe, nie dostaniemy napędu AWD-i

Takie wydanie Yarisa Crossa kosztuje 146 900 złotych i oferuje:

  • zderzaki w stylistyce sportowej w tym tylny z dyfuzorem, przednim grillem wykończonym w stylistyce GR SPORT
  • 18-calowe felgi aluminiowe GR SPORT
  • tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i przeszyciami w kolorze czerwonym
  • trójramienna kierownica obszyta skórą z perforacją i przeszyciami w kolorze czerwonym

Wersję GR SPORT można rozszerzyć o pakiety VIP (9000 zł) oraz Tech (6000 zł).

Na początku sprzedaży pojawi się też Toyota Yaris Cross Premiere Edition

Popularny crossover w tym wariancie kosztuje 148 900 zł w wersj z napędem na przód. Za 158 900 zł dostaniemy wariant AWD-i. Warto wiedzieć, że mówimy tutaj o kombinacji wszystkich dostępnych opcji i pakietu TECH. Po pierwsze - jest to więc obecnie flagowy wariant. Po drugie - będzie on dostępny tylko przez pewien czas. Co znajdziemy tutaj w wyposażeniu?

  • wyświetlacz projekcyjny (HUD)
  • asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park
  • monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
  • osłony przedniego i tylnego zderzaka
  • 18-calowe felgi aluminiowe ze specjalnym wzorem Premiere.

Listę wyposażenia można zwiększyć dobierając pakiet VIP (9000 zł). Dealerzy marki przyjmują już zamówienia na ten samochód. Na koniec warto dodać, że czas oczekiwania na nowy samochód powinien nie przekraczać trzech miesięcy.