Trójką do gniazdka. BMW zaprezentowało model 330e
BMW nie zwalnia tempa i prezentuje kolejną wersję Serii 3 - tym razem czas na hybrydę plug-in.
BMW 330e zaprezentowano tuż po topowej odmianie M340i. Ta hybryda plug-in jest jednak warta uwagi, głównie ze względu na bardzo ciekawą specyfikację. Podobnie jak w przypadku poprzednika bazą jest tutaj dwulitrowa jednostka generująca 252 KM mocy. Połączono ją ze znacznie wydajniejszym silnikiem elektrycznym oraz większą baterią. Na pokładzie pojawił się także system zbliżony w swojej konstrukcji do KERS z F1, oferujący dodatkowe konie mechaniczne podczas dynamicznego przyspieszania - jednostka elektryczna jest w stanie zaoferować 41 koni mechanicznych, podnosząc moc auta do 292 KM. Sprint do setki zajmie 6 sekund, zaś prędkość maksymalna to 230 km/h.
Na samym prądzie BMW 330e będzie mogło przejechać do 60 kilometrów dzięki baterii o pojemności 12 kWh, co jest zdecydowanie lepszym wynikiem w porównaniu do poprzednika. BMW obiecuje, że 330e będzie palić średnio 1,7 litra na sto kilometrów, zaś na każdym pokonanym kilometrze wyemituje 39 gramów CO2.
Niestety większa bateria zabiera przestrzeń bagażową - kufer w BMW 330e mieści 375 litrów. Jednostka elektryczna została zintegrowana ze skrzynią biegów - dzięki nowoczesnej konstrukcji jej wymiary wzrosły o zaledwie 15 milimetrów.