U nas Ford Focus kończy podróż, a tymczasem po drugiej stronie świata zyskuje wersję w kolorystyce Mustanga
Ford Focus znika z rynku, przynajmniej w Europie. Po drugiej stronie globu dostał z kolei nową ciekawą limitowaną wersję.
Już w listopadzie ostatni Ford Focus zjedzie z linii produkcyjnej w zakładzie w Saarlouis. Błękitny owal nie ma na tę chwilę planów na kontynuowanie historii tego modelu i w pewnym sensie wycofuje się z segmentu samochodów kompaktowych. Jednocześnie zbliżający się koniec produkcji nie jest nijak "celebrowany", a to dobry moment na ciekawą pożegnalną wersję.
Tymczasem po drugiej stronie naszego globu, na Tajwanie, debiutuje Ford Focus Wagon Nürburgring Limited Edition. Ta limitowana wersja wyróżnia się lakierem Vapor Blue Metallic z gamy Mustanga, sportowymi dodatkami i kompletnym pakietem technologicznym.
Co ciekawe Ford Focus na Tajwanie wciąż ma silnik 1.5 EcoBoost
Pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik EcoBoost oferujący 182 KM. Trzycylindrowa jednostka z turbodoładowaniem korzysta z technologii dezaktywacji cylindrów VDE, co zapewnia wysoką wydajność. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej SelectShift, a sportowe zawieszenie obniżone o 10 mm, układ MacPhersona z przodu i wielowahaczowa konstrukcja z tyłu gwarantują stabilność w zakrętach.
Wersja Nurburgring Limited Edition wyciąga "co najlepsze" z modelu ST
Edycja Nürburgring Limited Edition wyróżnia się lakierem Vapor Blue Metallic, wcześniej zarezerwowanym dla Mustanga. Kolor łączy odcienie niebieskiego i szarości, a metaliczne drobinki zmieniają tonację w zależności od światła. Samochód otrzymał także pakiet czerni, obejmujący dach, lusterka, klamki, spoiler, antenę i elementy zderzaków. Na klapie pojawiły się charakterystyczne naklejki Nürburgring Edition. Dopełnieniem są 18-calowe, lekkie felgi aluminiowe ST Edition w kolorze czarnym.
Kabina Focusa Nürburgring Edition otrzymała sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami, które podkreślają dynamiczny charakter wersji. Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 13,2-calowy ekran dotykowy 2K z systemem SYNC 4, obsługującym Apple CarPlay i Android Auto (przewodowo i bezprzewodowo). Na pokładzie znalazły się także nagłośnienie B&O, reflektory Matrix LED oraz system automatycznego parkowania FAPA 2.0.
Jakie są plany Forda dla segmentu samochodów kompaktowych?
Tego póki co nie wiemy. Ford Focus nie zyska póki co następcy, aczkolwiek amerykańska marka zapowiada debiut nowych modeli, także spalinowych. Trzeba jednak na nie poczekać aż do 2027 roku.


