Uber przesiada się do ID.Buzzów. Te Volkswageny pojadą bez kierowców

Dużo przestrzeni i brak kierowców. Uber wybrał swoje autonomiczne "taksówki" - i będzie to Volkswagen ID.Buzz.

Uber i Volkswagen ogłosiły strategiczne partnerstwo, które wprowadzi autonomiczne pojazdy ID.Buzz AD na amerykańskie ulice. Pierwsze testy rozpoczną się pod koniec 2025 roku w Los Angeles, a komercyjny start planowany jest na 2026 rok. Początkowo w pojazdach będzie obecny operator bezpieczeństwa, który zapewni nadzór i możliwość interwencji w razie krytycznej sytuacji.

Volkswagen ID. Buzz AD, czyli Uber bez kierowcy. Taki jest plan na przyszłość

ID. Buzz AD to elektryczny van Volkswagena, wyposażony w zaawansowane technologie autonomicznej jazdy. Pojazd posiada 13 kamer, 9 czujników LIDAR i 5 radarów, co umożliwia mu osiągnięcie poziomu automatyzacji SAE Level 4. Systemy hamowania, kierowania i zasilania są zdublowane, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów.

Historia autonomicznych pojazdów Ubera

Uber rozpoczął testy autonomicznych samochodów w 2016 roku w Pittsburghu i Kalifornii. Jednak w 2018 roku testy zostały wstrzymane po tragicznym wypadku w Tempe, Arizona, gdzie autonomiczny pojazd Ubera śmiertelnie potrącił pieszego. Po tym incydencie Uber zawiesił testy i sprzedał swoje działy zajmujące się autonomiczną jazdą firmie Aurora Innovation w 2020 roku.

Amerykanie mają ambitne plany

Obecnie Uber współpracuje z kilkoma firmami technologicznymi, aby rozwijać usługi autonomicznego transportu. Współpraca z Waymo umożliwia oferowanie przejazdów autonomicznymi pojazdami w Phoenix, San Francisco i Los Angeles, z planami rozszerzenia na Atlantę. W Abu Zabi Uber współpracuje z WeRide, oferując pierwszą międzynarodową usługę robotaxi.

Uber Volkswagen ID.Buzz

Stworzenie autonomicznego transportu jest ogromnym wyzwaniem. To nie będzie łatwa zabawa

Mimo postępów technologicznych, Uber napotyka na wyzwania związane z zaufaniem użytkowników do autonomicznych pojazdów. Badania pokazują, że około połowa pasażerów wciąż wybiera tradycyjne przejazdy z kierowcą. CEO Ubera, Dara Khosrowshahi, podkreśla, że pełna integracja autonomicznych pojazdów z usługami firmy zajmie jeszcze kilka lat, z naciskiem na bezpieczeństwo i budowanie zaufania klientów.

Partnerstwo z Volkswagenem i wprowadzenie ID.Buzz AD to kolejny krok Ubera w kierunku autonomicznego transportu. Nie liczcie jednak na to, że Wasze prywatne auta będą jeździć bez Waszej uwagi. Do tego jeszcze jest długa droga, niemniej w skali miejskiej takie rozwiązania zaczynają działać dość sprawnie.