Ulubienica Polaków i Europejczyków przejdzie lifting. Szykujcie się na większy ekran

Dacia Sandero jest europejskim bestsellerem. Przyszedł czas na lifting - nie będzie rewolucyjny, ale nowości nie zabraknie.

Wiecie, że od premiery tego samochodu minęło już pięć lat? Wydawać by się mogło, że Dacia Sandero trzeciej generacji wciąż jest stosunkowo nowym samochodem. Nic bardziej mylnego - czas pędzi w zastraszającym tempie i generuje kolejne zmarszczki. Rumuńsko-francuska marka przygotowała już strzykawkę z botoksem i odświeży design tego samochodu. Co się tutaj zmieni?

Dacia Sandero 2026: większy ekran, delikatnie odświeżone nadwozie. Rewolucji nie będzie

Nie od dzisiaj wiadomo, że ta marka nigdy nie szaleje z liftingami swoich modeli. Sandero wciąż wygląda dobrze i wymaga tak naprawdę kosmetycznych zmian. Zobaczmy więc czego możemy się tutaj spodziewać.

Z przodu zadebiutuje odświeżony wizualnie grill, który swoją formą nawiąże do większych modeli - Dustera i Bigstera. W wersji Stepway zyska ciekawą fakturę, zaś w standardowych modelach będzie nieco prostszy w swojej formie.

Światła przednie i tylne zyskają inną sygnaturę świetlną, a zderzaki będą delikatnie przeprojektowane. Możemy spodziewać się też nowych lakierów i innych wzorów felg aluminiowych.

Dacia Sandero lifting 2025

Nieco więcej zmian zobaczymy we wnętrzu

Tutaj przede wszystkim zadebiutuje większy ekran systemu multimedialnego. Wykorzysta on oprogramowanie Android Automotive, które pojawiło się już w Dusterze, Bigsterze i w Springu. Nowy wyświetlacz zapewni dostęp do większej liczby funkcji i będzie łatwiejszy w obsłudze.

Poza tym analogowe wskaźniki wyprze cyfrowy wyświetlacz, który znacie właśnie z Dustera i Bigstera. Jest prosty i przyjemny dla oka, więc nie będzie to zmiana na minus.

Kilka nowości może pojawić się pod maską

Oczywiście pierwsze skrzypce dalej grać będzie jednostka 1.0 TCe połączona z instalacją LPG. Taki zestaw cieszy się ogromnym uznaniem w Europie i gwarantuje tanią jazdę. Nie wykluczone jest jednak to, że w gamie jednostek napędowych zadebiutuje także wersja 1.2, która zapewni około 130 KM. To byłaby idealna opcja dla osób poszukujących mocniejszego samochodu o dobrej dynamice i niskim zużyciu paliwa.

Jedno jest pewne - Dacia Sandero po liftingu będzie miała jeszcze więcej zadatków na bestseller, a jej pozycja w Europie raczej nie jest zagrożona. Ludzie z wielu krajów szukają tanich i przystępnych samochodów, a Sandero idealnie wypełnia te potrzeby.