Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023 odkrywa karty. Będzie się działo!
Dwie rundy zagraniczne, nowe zasady i większa liczba aut - Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe przyjmuje nową formułę i otwiera się na ciekawe tory.
Pierwsze kroki stawiał w Polsce, ale teraz wyjeżdża poza granice naszego kraju. Puchar Mazdy MX-5 zmienia nazwę na Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe i atakuje świetne tory na Słowacji i w Czechach. Czego możemy spodziewać się w tym sezonie?
Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023. "Miaty" będą towarzyszyć świetnym seriom wyścigowym
Po raz pierwszy puchar Mazdy połączy się nie tylko z WSMP, ale także z innymi seriami. Będzie to ESET CUP, czyli prężnie działająca seria naszych południowych sąsiadów, a także FIA ETRC.
Tak, to nie pomyłka. W tym roku na Tor Poznań wjadą wyścigowe ciągniki siodłowe, a tuż obok nich pojadą małe Mazdy. Czerwcowy weekend w stolicy Wielkopolski będzie więc wyjątkowo widowiskowy.
Jak wygląda kalendarz na ten rok? Otóż trzy pierwsze rundy odbędą się na Torze Poznań. Czwarta runda będzie pierwszą zagraniczną (Slovakiaring), a piąta odbędzie się na fantastycznym i wymagającym torze w Brnie. Zakończenie sezonu z kolei znowu zaliczymy na Torze Poznań. Poniżej znajdziecie kompletny kalendarz rund, wraz z seriami towarzyszącymi.
- 19 – 21.05 Poznań (WSMP)
- 24 – 26.06 Poznań (FIA ETRC)
- 14 – 16.07 Poznań (WSMP)
- 18 – 20.08 Slovakiaring (WSMP)
- 09 – 10.09 Brno (ESET)
- 09 – 01.10 Poznań (WSMP)
Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023 otwiera się też na nowe zasady
Do tej pory auto wynajmowało się na cały sezon. Teraz uczestnicy dostaną nowe możliwości. Obok opcji wynajmu pojawi się też możliwość kupna gotowego auta wyścigowego, przygotowanego przez TG Auto.
Zobacz naszą relację ze startu w MX-5 Cup Poland
To jednak nie wszystko. Istnieje również opcja budowy od podstaw takiego auta w wybranej firmie, zgodnie z Regulaminem Technicznym MX-5 Cup CE. Kolejna istotna zmiana na sezon 2023 dotyczy formuły obsługi samochodów. Każdy zawodnik będzie miał teraz dowolność w kwestii wyboru firmy, której powierzy obsługę.
Wszystkie auta niezmiennie jeździć będą na oponach Hankook. Do wyboru będą slicki na suche wyścigi i opony typu WET na mokrą nawierzchnię. Każdy zawodnik dostanie określoną liczbę kompletów ogumienia.
Niebawem powinniśmy poznać listę uczestników tegorocznego sezonu. Na pewno możemy liczyć na dużo emocji i zaciętą rywalizację!