Uwaga, Lancia Ypsilon HF będzie mocniejsza. Niestety, zero w tym zaskoczenia

Dobre wieści! Nie dość, że Lancia Ypsilon HF powraca na rynek, to jeszcze będzie mocniejsza, niż zakładano. Musicie jedynie pogodzić się z konkretnym rodzajem napędu.

Turyńska marka powraca na drogi. Do tej pory egzystowała z jednym modelem w jednym kraju. Nie zmieniało to jednak faktu, że ten jeden samochód wystarczał, aby wyniki firmy były lepsze, niż całej Alfy Romeo. Teraz przyszedł czas na nowy generacyjnie samochód, do tego dostępny także w sportowym wydaniu. Lancia Ypsilon HF ma być wisienką na torcie w ofercie tego modelu - i to mocniejszą, niż zapowiadano.

Włosi początkowo obiecywali nam 240 KM. Jak na małego hatchbacka, jest to dobry wynik. Finalnie mocy będzie więcej - dostaniemy tutaj 280 KM. Tak, w pełni elektrycznych.

Lancia Ypsilon HF, Abarth 600 i Alfa Romeo Junior Veloce. Łączy je jedna rzecz

Mowa tutaj o napędzie. Bateria wciąż ma "raptem" 54 kWh pojemności, ale za to dostajemy bardzo mocny silnik. Nowa jednostka, opracowana dla modeli z gamy "performance" oferuje 280 KM w topowym wydaniu. Skoro udało się tyle wycisnąć, to czemu by nie dać takiej mocy wszystkim modelom?

Duża liczba koni mechanicznych to nie jedyna zmiana. Jest tutaj szpera, wydajny układ hamulcowy, całkowicie przebudowane zawieszenie i skrócony układ kierowniczy. Jeśli więc jesteście w stanie "polubić się" z jednostajnym przyspieszeniem i "brakiem biegów", to być może dostaniecie ciekawego małego hothatcha w nowoczesnym wydaniu.

Alfa Romeo Junior Veloce pokazała, że ma odrobinę charakteru - choć nie są to emocje, które potrafi dostarczyć Hyundai IONIQ 5 N. Niemniej w obecnych czasach coś mocniejszego i tak cieszy.

Lancia Ypsilon HF moc

Producenci stawiają wyłącznie na dochodowe modele. Czasy sportowych hatchbacków są już w zasadzie przeszłością, gdyż niemal wszyscy producenci z nich zrezygnowali. Jednym z niewielu wyjątków jest chociażby Volkswagen Polo GTI, pozostający jeszcze w ofercie.

Niestety, Ypsilon HF nie będzie dostępny w każdym kraju

Póki co Lancia jest wyłącznie "dla wybranych". Dostali ją Włosi, Hiszpanie, Francuzi i Belgowie. Niebawem pojawi się w kilku innych krajach, niemniej lista będzie krótka - wybrano miejsca, gdzie elektromobilność jest bardziej rozwinięta. Jest to o tyle ciekawe, że w ofercie pojawiła się również wersja spalinowa, z silnikiem 1.2 z miękką hybrydą.