Używane, dobre i rozsądne - Chevrolet Cruze [OPINIE, PROBLEMY]

Przedstawiamy Wam nowy cykl, w którym opisywać będziemy warte uwagi auta używane. Niektóre będą ciekawe, inne zaś przyziemne.

Wszystkie auta łączyć będzie jednak jedna wspólna cecha - będą warte uwagi. Wybór samochodu z drugiej ręki nigdy nie jest prostym zadaniem. Na zagraconym złomem polskim rynku znalezienie perełki czasami graniczy z cudem.

Nasz cykl rozpoczniemy od wyjątkowo przyziemnego samochodu, czyli Chevroleta Cruze. Modele te przez wiele lat oferowane były w regularnej sprzedaży, aż do momentu, w którym marka ta całkowicie wycofała się z Europy. Dlaczego Cruze jest autem wartym uwagi? Przede wszystkim bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach koncernu General Motors. Poza tym ma atrakcyjny design oraz bogate wyposażenie, co dla wielu osób może być atutem.

Chevrolet Cruze - tani i przestronny

Chevrolet Cruze zadebiutował w 2008 roku i miał być sposobem tej marki na powrót do czołówki sprzedaży. Nakładem ponad 4 miliardów dolarów stworzono auto korzystające z platformy GM Delta II, czyli tej samej, którą znajdziemy w Oplu Astra J. Początkowo Cruze oferowany był tylko w jednej wersji nadwoziowej, czyli jako klasyczny sedan. W 2010 roku dołączył hatchback, zaś w 2012 roku, wraz z liftingiem pokazano kombi, przygotowane z myślą o rynku europejskim.

Chevrolet Cruze wyróżniał się atrakcyjną stylistyką oraz całkiem nieźle wykończony i przyjemnym dla oka wnętrzem. System mutlimedialny przeniesiono tutaj z Opla - zarówno w podstawowym jak i topowym wariancie. Na rynku nie brakuje egzemplarzy z kompletnym wyposażeniem, począwszy od zaawansowanego komputera pokładowego, elektryki wszystkich szyb, dotykowego ekranu oraz automatycznej klimatyzacji.

Chevrolet Cruze - jednostki napędowe

Pod maską Chevroleta Cruze można znaleźć trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne: PB 1.6 (113-124 KM), 1.8 140 KM i 1.4 Turbo 140 KM / ON 1.7 130 KM, 2.0 125-150 KM (VM Motori) i 2.0 163 KM. Silniki benzynowe na ogół nie sprawiają problemów. Pojawiają się drobne wycieki oleju oraz pewne problemy z osprzętem. Jednostka 1.4 Turbo może mieć kłopoty ze skrzynią biegów - to słynna felerna konstrukcja M32, która pojawiła się także w wielu innych autach, w tym Fiatach Bravo i Alfach Romeo. Wersja 1.8 z kolei jest dobrym wyborem dla osób, które chcą jeździć na LPG - w Chevroletach stosowano wersję ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi. Wiele aut wyjeżdżało z LPG już z salonu. W silnikach wysokoprężnych najwięcej problemów sprawiają filtry DPF, zwłaszcza w konstrukcjach VM Motori. Poza tym części są tutaj znacznie droższe, co znacząco podnosi koszty obsługi auta. Najlepszą opcją jest sprawdzony diesel 1.7 (stosowany przez latach w Oplach) - zapewnia rozsądne osiągi i rozsądne zużycie paliwa.

Chevrolet Cruze - problemy i awaryjność

Problemem Chevroleta Cruze jest dość delikatne zawieszenie, które kiepsko znosi polskie drogi. Wybite łączniki stabilizatora oraz uszkodzone wahacze czy amortyzatory są tutaj dość częstą dolegliwością. Wnętrze również szybko się starzeje - plastiki potrafią się przecierać i rysować, tapicera mocno się wyciąga, Na szczęście koszty jakichkolwiek napraw są niskie - ceny części nie drenują portfela, zaś znalezienie kompetentnego serwisu to żaden problem. Chevrolety można naprawić zarówno w ASO jak i w wielu niezależnych serwisach.

Właściciele Chevroleta Cruze nie uskarżają się na większe problemy z samochodem. Po latach stan lakieru jest jednak w dużej mierze przeciętny (bardzo cienka warstwa), zaś same blachy również nie grzeszą grubością i są podatne na uszkodzenia.

Ceny Chevroleta Cruze zaczynają się w okolicach 20 000 zł. Rozsądne egzemplarze wyceniane są na 25 000-30 000 zł, zaś za auta z końcówki produkcji trzeba zapłacić ok. 40 000 zł. Na rynku najtrudniej jest znaleźć wersję kombi - była ona oferowana przez dwa lata. Najpopularniejszy jest hatchback z silnikiem 1.6 oraz 1.8. Diesle również nie są najczęstszym widokiem na giełdzie - poza tym zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku tego samochodu jest benzyna.