Van jak terenówka. Mahindra Marazzo to jedyne takie auto bazujące na ramie

Aktualnie na rynku istnieje raptem garstka samochodów bazujących na klasycznej ramie. Co ciekawe taki pojazd powstaje w Indiach i nazywa się Mahindra Marazzo. A, i nie jest to terenówka.

Firma Mahindra może wydawać się Wam nieco obca. Polska strona na Wikipedii składa się raptem z kilku zdań i listy najpopularniejszych aut, które wyjeżdżają z jej zakładów. W praktyce jednak Mahinda (a właściwie Mahinda&Mahindra Limited) to bardzo ważny producent, budujący motoryzacyjny wizerunek Indii. Marka ta między innymi przez lata produkowała pojazd terenowy na licencji klasycznego Willysa, zaś aktualnie skupia się na projektowaniu samochodów specjalnie na potrzeby rodzimego rynku. Mahindra jest jednak także obecna na całym świecie. Hindusi są właścicielami m.in. SsangYonga, produkującego coraz ciekawsze auta, oraz spółki Peugeot Motorcycles, w której mają 51% udziałów.

Jednym z ciekawszych modeli w ofercie Mahindry jest model Marazzo. Jest to bowiem 7-osobowy van, który jako jedna z nielicznych konstrukcji na rynku bazuje właśnie na ramie. Poza nim jest tylko jeden taki samochód - SsangYong Rodius. Wszystko jak widać zostaje w rodzinie. Pod maską kryje się z kolei silnik wysokoprężny o pojemności 1.5-litra i mocy 121 KM. Mahindra chwali się Marazzo, podkreślając wytrzymałość konstrukcji oraz jej uniwersalność. Nadwozie, pomimo skromnych wymiarów, kryje przestronne wnętrze. Co prawda Hindusi nie należą do zbyt wysokich, ale trzeci rząd siedzeń ma być tutaj w pełni użyteczny, nawet podczas długich podróży.

Swoją drogą stylistycznie model ten prezentuje się całkiem nieźle. W końcu nadwozie zaprojektowano przy współpracy z Pininfariną, choć za projekt odpowiada głównie Mahindra Design Studio. Nieco jajowate nadwozie przyozdobiono masywnymi lampami z przodu i wysoko umiejscowionymi światłami z tyłu. Kilka przetłoczeń nadaje też nieco dynamiczniejszego wizerunku. W środku z kolei znajdziemy takie udogodnienia jak system multimedialny z obsługą CarPlay i Android Auto czy też kompletne wyposażenie - klimatyzacje automatyczną oraz podstawowe systemy bezpieczeństwa.

Zaleta Mahindry Marazzo? Cena. Auto kosztuje w Indiach 999 999 rupii, czyli w przeliczeniu na złotówki... 52 000 zł. Gdyby tak jeszcze model ten oferował napęd na cztery koła, to byłby z pewnością pożądanym przez wiele osób samochodem. W sam raz na fatalne drogi lub dojazdy do miejscowości w górach.