Volkswagen Amarok 2023. Ile kosztuje w Polsce niemiecki pickup?
Volkswagen Amarok powraca do gry w nowym wydaniu. Druga generacja tego pickupa została już wyceniona na polskim rynku. Ile kosztuje?
Volkswagen Amarok 2023 to spore zaskoczenie. Niemcy zdecydowali się na połączenie najlepszych cech poprzednika z doświadczeniem marki Ford. Bliska współpraca tych koncernów zaowocowała też zaprezentowanym kilka dni temu Fordem Explorerem.
Dziś uwagę skupiamy jednak na Amaroku. Po prezentacji cennika Rangera, Volkswagen też ujawnił ceny swojego pickupa. Ile trzeba za niego zapłacić?
Volkswagen Amarok 2023 ma tylko jeden silnik pod maską
Jest to jednostka 3.0 V6, która oferuje 240 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Moc trafia tutaj domyślnie na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Niemiecka marka zrezygnowała ze słabszych wersji silnikowych. Te będą więc domeną bliźniaka, czyli Forda Rangera. Dzięki temu wprowadzono większe zróżnicowanie pomiędzy tymi samochodami.
Do tego Volkswagen Amarok 2023 ma dość ciekawie zbudowaną gamę wersji wyposażeniowych. Na rynek trafią trzy wersje, które oferują sztywno dobrane wyposażenie. Co ciekawe nawet lakier metaliczny jest tutaj wliczony w finalną cenę samochodu.
Ofertę otwiera Volkswagen Amarok Style. Kosztuje wyjściowo 229 000 złotych netto, czyli 281 670 złotych brutto. Już tutaj dostajemy bardzo dużo, gdyż w standardzie znalazły się między innymi elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera, oświetlenie nastrojowe, multimedia z ekranem 12 cali, 6 głośników i światła IQ.Light LED.
Półkę wyżej znajduje się Amarok PanAmericana, który kosztuje 249 000 złotych netto (306 270 złotych brutto). Tutaj dostajemy nie tylko ciekawszy wygląd zewnętrzny, ale także wiele dodatków, takich jak światła LED MATRIX, lepszą tapicerkę, czy nagłośnienie Harman/Kardon z 10-głośnikami.
Ofertę zamyka Volkswagen Amarok Aventura
Ten wariant wyróżniają duże felgi w rozmiarze 21 cali, komplet systemów bezpieczeństwa oraz skórzana tapicerka w kabinie. Jest to również najdroższe wydanie tego modelu - kosztuje 269 000 złotych netto, czyli 330 870 złotych brutto.
Volkswagen może rozszerzyć gamę tego modelu o bardziej "terenowy" wariant
Mówi się o tym już od dłuższego czasu. Nie liczcie jednak na odpowiednika Rangera Raptora. Będzie to raczej wariant stawiający na offroadową stylistykę, z inaczej zaprojektowanymi zderzakami i potencjalnie z podniesionym zawieszeniem. Pod maską na pewno zostanie 3-litrowy diesel V6, czyli najprzyjemniejsza jednostka napędowa do takiego samochodu.