Volkswagen Arteon R i eHybrid wyceniony. Ile kosztuje?
Volkswagen Arteon R i eHybrid są już dostępne w Polsce. Oferują dużo mocy, ale serwowanej na dwa różne sposoby. Ile kosztują?
Gama Arteona po liftingu zdecydowanie się rozrosła. Poza efektowym wizualnie wariantem Shooting Brake dostaliśmy też sportowe i hybrydowe wydanie tego modelu. Teraz są one dostępne także w Polsce. Ile kosztuje Volkswagen Arteon R i Arteon eHybrid?
Volkswagen Arteon R
Volkswagen Arteon R - od 249 090 zł
Nowy Volkswagen Arteon R oferuje 320 KM i 420 Nm momentu obrotowego, generowanych przez silnik 2.0 TSI. Moc wędruje na wszystkie cztery koła za pośrednictwem skrzyni DSG i dzięki napędowi 4MOTION. Przekłada się to na sprint do setki w 4,9 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h, oczywiście ograniczoną elektrycznie.
Sportowy Arteon oferowany jest w dwóch wersjach - jako efektowny liftback i praktyczne Shooting Brake. Ceny tego modelu startują z poziomu 249 090 zł za liftbacka. Sportowe kombi wyceniono na 255 090 zł.
Volkswagen Arteon R Shooting Brake
Volkswagen Arteon eHybrid - od 199 190 zł
Hybrydowa odmiana korzysta z unowocześnionego napędu, który oferuje 218 KM. Składa się na niego jednostka 1.4 TSI i silnik elektryczny, przekazujące wspólnie moc na przednie koła. Co ciekawe Volkwagen nie zdecydował się na zastosowanie mocniejszego wariantu tej konstrukcji, oferującego 245 KM. Jest on dostępny między innymi w Tiguanie eHybrid, Golfie GTE i innych aut z grupy Volkswagena - Skodzie Octavii RS iV czy Audi A3.
Te 218 KM przekłada się na sprint do setki w 7,8 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 222 km/h. Volkswagen obiecuje, że Arteon eHybrid przejedzie na samym prądzie nawet do 60 kilometrów.
Za Volkswagena Arteona eHybrid zapłacimy co najmniej 199 190 zł. Wersja Shooting Brake jest droższa o 5 000 zł i kosztuje 204 190 zł.
Volkswagen wiąże duże nadzieje z tymi wariantami
Sportowy Volkswagen Arteon R to wizerunkowo ciekawe auto. Może ono przyciągnąć do salonów marki osoby poszukujące auta o dobrych osiągach i lepszych właściwościach jezdnych. Choć formalnie wariant ten jest mocniejszy o około 40 KM względem dotychczas ferowanego topowego wariantu 2.0 TSI, to jednak jego stylistyka i poprawki w układzie jezdnym zdecydowanie uatrakcyjniają wizerunek tego wariantu.
Arteon eHybrid będzie z kolei kierowany do osób, które przy wyborze samochodu kierują się ekonomią. Mając możliwość codziennego ładowania auta w domu lub w pracy (a najlepiej w obydwu miejscach) można zapomnieć o regularnych wizytach na stacji benzynowej. Jednocześnie silnik spalinowy jest dobrą alternatywą w trasie, gdzie nie trzeba martwić się o zasięg.