Ten Volkswagen przejeżdża 709 kilometrów bez postoju na ładowanie. Ma 340 KM i litery GTX w nazwie
Po wersji kombi przyszedł czas na praktyczniejszego liftbacka. Volkswagen ID.7 GTX dołącza do oferty marki. Oferuje duży zasięg na jednym ładowaniu i dobre osiągi. Zobaczcie co jeszcze znajdziemy na pokładzie tego auta.
- Volkswagen ID.7 GTX 2024 to kolejny członek rodziny usportowionych elektrycznych aut marki z Wolfsburga
- Ta wersja ma rekordowy zasięg na jednym ładowaniu (według normy WLTP)
- W ofercie mamy do wyboru wersję liftback i kombi - Tourer
Czy Tesla ma wreszcie silnego konkurenta? Bez wątpienia. Volkswagen ID.7 GTX może i kosztuje więcej, a także nie jest tak mocny jak wariant Performance w Modelu 3, ale za to ma imponujący zasięg. A to nie koniec zalet tego auta.
Niemiecka marka przyłożyła się do projektu swojego "flagowego" elektryka. ID.7 łączy nowe silniki, wydajniejszą i większą baterię, a także zaawansowane oprogramowanie, które optymalizuje zużycie energii. Oto wszystko, co warto wiedzieć o tym modelu.
Volkswagen ID.7 GTX 2024. Akumulator ma 86 kWh pojemności, pod prawą nogą dostajemy 340 KM
Tym samym na możliwości tego auta nie można narzekać. Niemiecka marka postawiła na kompromis pomiędzy wydajnością a mocą. 340 KM przy napędzie na cztery koła jest jednak wystarczającą wartością, a sprint do setki w 5,4 sekundy nie rozczarowuje.
Co więcej, ID.7 GTX może pochwalić się ogromną wydajnością. Maksymalna moc ładowania to 200 kW, co skraca czas spędzony przy ładowarce. Tym samym wystarczy zaledwie kilkanaście minut, aby doładować się od 10 do 80 procent. To zdecydowanie zmieni sposób podróżowania w trasie.
Wersja GTX ma też kilka unikalnych wyróżników wizualnych. Volkswagen przeprojektował tutaj zderzaki i postawił na nowe felgi w rozmiarze 19 lub opcjonalnie 20-cali. W ofercie jest też zarezerwowany dla tej wersji lakier King's Red.
We wnętrzu znajdziemy z kolei usportowione fotele, a tapicerka jest przeszyta czerwoną nicią. Wyposażenie nie pozostawia niczego do życzenia. W standardzie dostajemy flagowe multimedia z 15-calowym ekranem, komplet systemów asystujących kierowcy i wirtualnego asystenta - IDA. Niebawem w większości europejskich krajów będzie on bazować na systemie ChatGPT firmy OpenAI, co da dostęp do "wiedzy z internetu".
Gama GTX jest już w komplecie
Teraz "szybkiego elektryka" można dostać w każdym rozmiarze. Gamę otwiera ID.3 GTX, oferujący nawet 326 KM. Nad nim znajdziemy znane już modele ID.4 i ID.5. Ofertę zamyka ID.7, zaś po stronie aut użytkowych stoi ID.Buzz GTX, który jest najszybszym vanem na prąd na rynku.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz film o Volkswagenie ID.Buzz GTX - WIDEO
Ciekawostka: Niemcy docelowo chcą odejść od tej nazwy. W przyszłości elektryki Volkswagena wrócą do klasycznej nomenklatury, czyli GTI i R. Dzięki temu w gamie będzie większa spójność, a przejście z motoryzacji spalinowej na elektryczną ma być bardziej naturalne.