Volkswagen ID.Buzz LWB 2024 oferuje więcej buzza w buzzie. Przestrzeni nie zabraknie
Jeszcze więcej miejsca - i nie tylko. Volkswagen ID.Buzz LWB 2024 oferuje także większy akumulator i nowy silnik. A wszystko po to, aby wydajność była na najwyższym poziomie.
Elektryczny bus marki z Wolfsburga robi dużą karierę na rynku. Efektowny wygląd sprawił, że wiele firm wybiera go na swoją "reklamówkę". Nie ma w tym nic dziwnego - przy ciekawej konfiguracji kolorystycznej ciężko jest nie zwrócić uwagę na ten samochód. Teraz na rynek wkracza jeszcze praktyczniejsza wersja. Volkswagen ID.Buzz LWB 2024 oferuje więcej miejsca, nowy akumulator i lepszy silnik. Do tego kilka zmian zaszło też we wnętrzu.
Volkswagen ID.Buzz LWB 2024. Lepszy z miesiąca na miesiąc
Zmiany w tym aucie są zaskakujące. Premiera miała miejsce nieco ponad rok temu, a pierwsze egzemplarze jeżdżą u nabywców od kilku miesięcy. Volkswagen uznał jednak, że to dobry moment, aby usprawnić kilka kluczowych elementów.
Zacznijmy jednak od wymiarów tego auta. Volkswagen ID.Buzz LWB 2024 jest 25 centymetrów dłuższy od dotychczasowego modelu. Wariant z przedłużonym rozstawem osi debiutuje w USA i powstał z myślą o klientach za oceanem, ale w Europie też go zobaczymy. Te dodatkowe centymetry sprawiły, że długość Buzza wzrosła do blisko 5 metrów, a sam rozstaw osi ma ponad 3,3 metra.
Oczywiście przekłada się to na przestrzeń w kabinie. ID.Buzz oferuje trzy rzędy siedzeń, przy czym środkowy i tylny można przesuwać. Pozwala to na ograniczenie ilości miejsca na nogi na rzecz powiększenia bagażnika. W konfiguracji 3-rzędowej liczy on od 219 do 306 litrów pojemności do półki, która go osłania.
Obydwa rzędy siedzeń można też wymontować lub złożyć, aby uzyskać ogromną przestrzeń ładunkową. Pod tym kątem ID.Buzz wypada doskonale i będzie świetnym wyborem dla firm, które potrzebują pojemnych aut do transportu gości.
Jest aerodynamiczny i unowocześniony
Volkswagen ID.Buzz LWB 2024 ma stosunkowo niski współczynnik oporu powietrza, jak na taki samochód oczywiście. Wynik na poziomie 0,29 pozwala obniżyć zużycie energii. Wersja LWB debiutuje też z usprawnionym napędem. Obok akumulatora o pojemności 77 kWh debiutuje tutaj drugi, oferujący 91 kWh. Obydwa współpracują już z nowym silnikiem elektrycznym APP550, oferującym 285 KM.
Cechuje się on znacznie lepszą wydajnością, co oczywiście wpływa na niższe zużycie energii i wyższy zasięg. Nowy akumulator umożliwia także szybkie ładowanie z mocą 200 kW, co doceni wiele osób.
We wnętrzu znajdziemy też uaktualniony system multimedialny. Nowe oprogramowanie zadebiutowało wraz z Volkswagenem ID.7 i stopniowo trafia do kolejnych samochodów koncernu. Wprowadzono tutaj wiele nowych funkcji, dzięki którym zarządzanie dystrybucją energii i planowanie tras jest dużo prostsze.
ID.Buzz LWB celuje w USA, ale w Europie też będzie ważnym modelem
W ten sposób Niemcy chcą zgarnąć dla siebie spory kawałek segmentu elektrycznych aut użytkowych. Efektowny design i wysoka wydajność będą tutaj kluczem do sukcesu.
Ceny tego samochodu poznamy zapewne w najbliższych miesiącach.