Volkswagen ID.Buzz 2023 pędzi na pomoc Porsche. To historyczny układ

Historia zatoczyła koło. Elektryczny Volkswagen ID.Buzz pędzi na pomoc wyścigowym Porsche. Co prawda to tylko jeden egzemplarz, ale...

Porsche i Volkswagen to dwie marki, które przez cały swój żywot idą ramię w ramię. Gdyby nie Porsche, nie byłoby Volkswagena. Gdyby nie Volkswagen, nie byłoby Porsche. Te zawiłości sprawiają, że obie marki przez lata dzieliły się różnymi rozwiązaniami. Obok silników i niektórych modeli, ich współpraca polegała także na wykorzystaniu Volkswagenów w roli aut służbowych. I to nie byle jakich, bo mowa o serwisowaniu pojazdów wyścigowych. Volkswagen ID.Buzz 2023 Renndienst nawiązuje do tej mało znanej historii.

Porsche nie miało w ofercie praktycznego auta, więc korzystało z dobrobytu Volkswagena

Były to czasy, kiedy na rynku królował model T1 i później T2. To właśnie one były chętnie wykorzystywany przez Porsche, a także przez zespoły korzystające z samochodów tej marki.

Porsche Renndienst

Historia zaczęła się tutaj w 1954 roku, podczas wyścigu Mille Miglia. Wówczas czerwona T1-ka z napisem Renndienst (obsługa wyścigów) odpowiadała za obsługę modelu 550, startującego w tym roku. Samochód jadący z numerem 547, prowadzony przez Hansa Herrmanna i Herberta Linde, zwyciężył w kategorii do 1500 cm3.

T1-ka i T2-ka świetnie sprawdzała się w roli auta wspierającego wyścigi. Przede wszystkim wiele rozwiązań technicznych było tutaj zbliżonych do wczesnych samochodów Porsche. Dzięki temu nawet awaria w busie nie była przeszkodą podczas podróży.

Później kolejne generacje Volkswagenów przejmowały tę rolę, a w kolejnych latach zespoły oraz marka dowolnie dobierały auta do obsługi.

Volkswagen ID.Buzz 2023 Renndienst

Teraz czas na powrót do korzeni. Volkswagen ID.Buzz 2023 Renndienst idealnie odwzorowuje T1-kę z 1954 roku

Samochody serwisowe Porsche były czerwone, a z boku wyróżniał je napis "PORSCHE RENNDIENST". Nic więcej nie było potrzebne.

Ten sam kolor i napisy trafiły teraz na Volkswagen ID.Buzz. Niestety, nie jest to stała współpraca obu marek na tym polu, a unikalny projekt dealera Porsche, będący ciekawostką dla klientów.

Warto jednak przypomnieć, że w 2020 roku Porsche pokazało swój nieznany prototyp Vision Renndienst, który miał być nowoczesną interpretacją klasycznego praktycznego busa. Charakterystyczna czerwień ma szczególne miejsce w historii tej marki.