Pamiętacie ciekawego Volkswagena ID.Life? Stanie się zwyczajnym ID.Golfem
W 2021 roku Volkswagen pokazał atrakcyjny prototyp ID.Life, który miał być zapowiedzią mniejszego elektryka w ofercie marki. Niestety - zarząd uznał, że ten samochód jest "zbyt odlotowy", a jego projekt wyrzucono do kosza. Jego miejsce zajmie Volkswagen ID.Golf, czyli skromniejszy kuzyn modelu ID.3. Pierwsze muły testowe już wyjechały na drogi.
Jozef Kaban chciał nieco zmienić i mocno odświeżyć linię Volkswagenów. Słowacki stylista ma na swoim koncie wiele ciekawych projektów, a jego celem w przypadku marki z Wolfsburga było urozmaicenie gamy. Sposobem na to miał być Volkswagen ID.Life, czyli atrakcyjny miejski elektryk, który nawiązywał swoją sylwetką do pierwszego Golfa. Niestety - Kaban pożegnał się z Volkswagenem, a ID.Life wylądował w śmietniku. A jego miejsce zajmie ID.Golf, czyli zwyczajny i prosty elektryk, pozycjonowany poniżej modelu ID.3.
Prace nad tym autem nabrały tempa. W Szwecji jeżdżą już pierwsze muły testowe, a prototyp ma zadebiutować już za miesiąc.
Volkswagen ID.Golf będzie nieco mniejszym bratem ID.3. Plan marki zakłada utrzymanie przy życiu tej nazwy
Niemiecki koncern zrewidował część swoich planów dotyczących nadchodzących modeli. Gama ID, obok tej numerycznej, zyska też znane Wam nazwy.
ID.Golf to tylko jedna z nich. Do tej listy dołączy także ID.Tiguan, który będzie korzystać z unowocześnionej platformy MEB+. Koncepcja podziału ról jest prosta - ID.4 i ID.5 mają celować w nowoczesnych klientów, zaś ID.Tiguan kierowany będzie do osób, które szukają czegoś dużo bardziej konwencjonalnego.
W tej układance Volkswagen ID.Golf zajmie dość specyficzne miejsce. Według nieoficjalnych informacji to właśnie on zastąpi atrakcyjny projekt ID.Life, nazywany również ID.2.
Istnieje jednak spora szansa, że ID.2... pojawi się obok Golfa. Do premiery tego auta zostało jeszcze sporo czasu (mówi się tutaj o roku 2025/2026), tak więc szansa na dwa mniejsze auta jest realna.
Muły testowe zdradzają, że będzie to samochód mniejszy od Volkswagena ID.3
W Szwecji pojawiły się już pierwsze egzemplarze testowe. Widać, że na krótszym podwoziu osadzono "obcięte" nadwozie Volkswagena ID.3. Tylne drzwi są tutaj dużo krótsze, co sugeruje o około 10 cm krótsze nadwozie.
ID.Golf ma wykorzystać platformę MEB w nowym, przednionapędowym wydaniu. Ma być ona nieco uproszczona na potrzeby mniejszych i tańszych aut. Tym samym będzie to bardziej budżetowa alternatywa dla ID.3.
Prototyp zdradzi nam wszystko
Powinniśmy go zobaczyć na przełomie marca i kwietnia. Wtedy dowiemy się jaki wygląd zyska auto, które ma być "przystępnym" elektrykiem w gamie marki.