Wiecie, że Volkswagen Polo GTI wciąż jest na rynku? My też się zdziwiliśmy
Można odnieść wrażenie, że Niemcy nie chwalą się częścią swoich aut. Tymczasem koncern z Wolfsburga ma w swojej gamie kilka szybkich i ciekawych aut spalinowych, a wśród nich jest Volkswagen Polo GTI. Co więcej, ten model obchodzi właśnie swoje 25 urodziny.
To już ćwierć wieku z małym hothatchem marki z Wolfsburga. W 1998 roku Volkswagen Polo GTI oficjalnie ujrzał światło dzienne i wpisał się w popularny wówczas segment szybkich miejskich aut.
Przez lata koncepcja tego auta mocno ewoluowała, a obecne wcielenie jest naprawdę dojrzałym i wielozadaniowym samochodem. Z okazji okrągłych urodzin Niemcy przygotowali specjalną limitowaną serię, liczącą 2500 samochodów.
Volkswagen Polo GTI Edition 25 2023. Urodziny w cieniu
Nie jest to jednak huczna celebracja. Czasy, kiedy litery GTI i R były na świeczniku w Volkswagenie są dawno za nami. Marka wyraźnie naciska na auta elektryczne i to je stawia na scenie, a szybkie modele spalinowe są nieco ukryte.
Pamiętajcie, że w ofercie tej marki jest wbrew pozorom kilka ciekawych samochodów. Polo GTI to tak naprawdę początek oferty. Wciąż możecie kupić solidnego Golfa GTI lub Golfa R z napędem na cztery koła i ponad 300-konnym silnikiem benzynowym.
To jednak nie wszystko. Jest też przecież T-Roc R, Arteon R i Tiguan R. O tych dwóch ostatnich samochodach mogliście w ogóle zapomnieć, gdyż Niemcy niemal w ogóle ich nie promują.
Wróćmy jednak do Polo. Z okazji 25 urodzin na rynek trafi 2500 egzemplarzy w limitowanej wersji. Co ją wyróżnia? Standardowo dostajemy tutaj kompletne wyposażenie, sportowe zawieszenie (obniżone o 15 mm) i elektronicznie sterowany dyferencjał. W gamie pojawi się kilka ciekawych lakierów: Smoke Grey Metallic, Pure White, Ascot Grey, Reef Blue Metallic, Deep Black Pearl Effect i Kings Red Metallic.
Dodatkowo z zewnątrz auto rozpoznacie za sprawą grafik na drzwiach, a na progach pojawiły się tabliczki z napisem One of 2500.
W Volkswagenie Polo GTI zdecydowanie nie brakuje mocy
Sercem tego auta jest 2-litrowa jednostka TSI, która generuje 204 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG. Innych opcji niestety nie przewidziano.
W tej chwili nie wiadomo, czy ta wersja pojawi się w Polsce, a jeśli tak, to ile będzie kosztowała. Na takie informacje trzeba jeszcze poczekać.