Oto nowy Volkswagen w rozmiarze XL. Ma diesla, benzynę lub hybrydę plug-in pod maską

Nie mów o nim per "większy Tiguan". Volkswagen Tayron 2025 zyskał własny styl, a to wszystko oferuje w wielkim nadwoziu. Sprawdzamy czym zaskoczy nas ten model.

  • Volkswagen Tayron to nowy duży SUV tej marki, plasujący się pomiędzy Tiguanem i Touaregiem
  • Niemcy zrezygnowali z ujednolicenia gamy z Tiguanem
  • Stylistyka jest zbliżona do mniejszego kuzyna, ale ma wiele unikalnych detali
  • Pod maską znajdziemy mocne diesle i hybrydy plug-in

Nowy niemiecki SUV w rozmiarze XL wjeżdża na rynek. Volkswagen Tayron 2025 to zapowiadany od dawna następca Tiguana Allspace. Marka z Wolfsburga uznała, że rozdzielenie tych modeli będzie korzystnym ruchem. Tayron zyskał własną stylistykę i ma nieco zmodyfikowane wnętrze.

Volkswagen Tayron 2025. Dane techniczne, wymiary, silniki

Nowy SUV niemieckiej marki należy do tych aut, które zadowolą osoby poszukujące przestrzeni. Volkswagen Tayron mierzy 4,77 metra długości i ma i ponad 10 cm większy rozstaw osi od Tiguana. To pozwoliło na wygospodarowanie przestronniejszego wnętrza i większego bagażnika.

Ten model dostaniemy w dwóch wersjach - piecioosobowej i siedmioosobowej. W zależności od wyboru Volkswagen Tayron zapewni od 850 do 2090 litrów pojemności bagażnika. Oczywiście przy trzech rzędach miejsca jest znacznie mniej, ale na mniejsze torby w zupełności go wystarczy.

Drugi rząd dostał oczywiście własną strefę klimatyzacji, a także dodatkowe uchwyty na napoje i przedmioty. Trzeci rząd można traktować awaryjnie - nie jest to miejsce, w którym chce się spędzać dużo czasu.

We wnętrzu Tayrona można poczuć się znajomo. SUV Volkswagena ma zbliżony do Tiguana design kokpitu. Zmian jednak nie brakuje - znajdziemy tutaj inne listwy ozdobne i przeprojektowane boczki drzwi.

Volkswagen Tayron 2025

Pod maską znajdziemy silniki oferujące od 150 do 272 KM

Ofertę otwiera wersja 1.5 eTSI, która generuje 150 KM. Alternatywą dla tego silnika, jeśli chcemy zachować zasilanie benzyną, jest hybryda plug-in, która generuje 204 lub 272 KM, w zależności od wariantu. Bateria ma tutaj 19,7 kWh pojemności, a zasięg na jednym ładowaniu wynosi 100 kilometrów.

Ostatnia opcja to diesle. Bazowa wersja 2.0 TDI oferuje 150 KM, zaś mocniejsza 193 KM i łączy się z napędem na cztery koła. W każdym silniku dostajemy standardowo skrzynię DSG - 6-biegową w hybrydzie plug-in i 7-biegową w pozostałych silnikach.

Pod koniec tego roku poznamy kompletny cennik. Pierwsze auta pojawią się z kolei w salonach w marcu 2025. Wszystko wskazuje na to, że ceny wystartują od około 190 000 złotych.