Volkswagen Tiguan 2024. Nowa generacja oficjalnie wkracza na rynek
Trzecia generacja jest już gotowa na podbój rynku. Volkswagen Tiguan 2024 oficjalnie ujrzał światło dzienne. Kolejne wcielenie tego modelu jest nowocześniejsze i stawia na pierwszym miejscu napęd hybrydowy.
No, prawie oficjalnie, gdyż możecie zobaczyć pierwsze zdjęcia tego auta tuż przed zaplanowanym debiutem. Dla marki z Wolfsburga jest to wbrew pozorom jedna z najważniejszych premier. Choć największe nakłady finansowe idą na auta elektryczne, to Volkswagen Tiguan 2024 będzie jednym z najlepiej sprzedających się samochodów tej firmy.
Niemcy postanowili więc skupić się tutaj na połączeniu kluczowych cech - oszczędności i praktyczności. To wszystko zapakowano w nowoczesne nadwozie. Czy to wystarczy, aby przekonać klientów do wyboru tego auta?
Volkswagen Tiguan 2024 - wymiary, silniki
Nowy Volkswagen Tiguan 2024 ma 4551 mm długości. Oznacza to, że jest dłuższy o 32 mm od poprzednika. Wysokość tego auta zwiększyła się o 5 mm (1640 mm). Z kolei szerokość i rozstaw osi pozostały bez zmian na poziomie odpowiednio 1939 mm i 2681 mm.
Te 3 dodatkowe centymetry przełożyły się na większy bagażnik. Ten ma 648 litrów pojemności (0 33 więcej od poprzednika) do poziomu rolety.
Bazą dla Volkswagena Tiguana jest platforma MQB Evo. To unowocześniona wersja znanej konstrukcji, którą dostosowano do szerszego zastosowania zelektryfikowanych napędów.
Kluczowe w tym aucie stają się więc warianty eHybrid, bazujące na silniku 1.5 TSI. To nowa konstrukcja znana z Volkswagena Passata, połączona z akumulatorem o pojemności 19,7 kWh. Zasięg na jednym ładowaniu wzrośnie do 100 kilometrów, a moc tego auta waha się w granicach 204-272 KM w topowym wydaniu.
Warto też wspomnieć, że na pokładzie pojawiło się szybkie ładowanie DC z mocą do 50 kW. Ładowarka AC oferuje maksymalnie 11 kW mocy.
To jednak nie wszystko. W Tiguanie zobaczymy też silnik 1.5 eTSI o mocy 130 i 150 KM i 2.0 TSI, oferujący ponad 204 i 265 KM. W przypadku tego drugiego możemy także liczyć na napęd 4MOTION.
Wiele osób zadowoli zachowanie diesli w ofercie. Tutaj znajdziemy tylko jeden silnik, 2.0 TDI, oferujący 150 i 193 KM. Mocniejszy wariant także połączy się z układem AWD 4MOTION.
Stylistyka nawiązuje do modeli z rodziny ID
Tutaj postawiono przede wszystkim na charakterystyczne światła, które połączono ledowymi listwami - z przodu i z tyłu. W nadkolach znajkdą się felgi w rozmiarze od 17 do 20 cali, a nadwozie zyska standardową lub usportowiona stylistykę w wersji R-Line.
Nowy Volkswagen Tiguan zyska bogatsze wyposażenie
Na pokładzie znajdziemy wiele systemów wspierających kierowcę, ale to jedynie wierzchołek góry nowości. Ciekawostką staną się światła IQ.Light Matrix, które korzystają z 19 200 ledów na lampę. W kabinie znajdziemy także nowe multimedia z 12,9 lub 15 calowym ekranem, korzystające z najnowszego oprogramowania.
Volkswagen obiecuje płynniejsze działanie systemu i lepszy dostęp do wielu funkcji. Co więcej, wreszcie zyskamy tutaj podświetlany dotykowy panel klimatyzacji pod ekranem - to coś, czego brakowało w wielu nowych autach marki.
Zawieszenie DCC ma z kolei tworzyć lepszy balans we właściwościach jezdnych, zaś wyciszenie kabiny i napędu będzie na zdecydowanie wyższym poziomie.