Volkswagen Transporter 6.1 po liftingu zaprezentowany. Wyróżnia się nowoczesnymi technologiami
Podczas targów Bauma w Monachium Volkswagen oficjalnie zaprezentował najnowsze wcielenie praktycznego Transportera.
Ten niemiecki samochód dostawczy od lat jest jednym z najpopularniejszych przedstawicieli w swoim segmencie. Volkswagen Transporter, wzorem zaprezentowanego wcześniej Mutivana, zyskał odświeżoną stylistykę zewnętrzną, nowe wnętrze oraz szereg usprawnień z zakresu zastosowanych technologii. Front wyróżnia się teraz masywniejszym grillem oraz światłami, które lekko zachodzą na błotniki. Z tyłu również pojawiły się delikatnie zmodyfikowane lampy. Najwięcej zmian wprowadzono w środku, gdzie w nową deskę rozdzielczą wkomponowano nowoczesny system multimedialny (w topowych wariantach ze zintegrowaną kartą eSIM, zapewniającą dostęp do usług online). Poza tym w standardowym wyposażeniu zagościło gniazdo 230V oraz dodatkowe schowki pod ławką lub fotelem pasażera (w zależności od konfiguracji modelu).
W przestrzeni bagażowej stworzono dodatkowe miejsce umożliwiające jej przedłużenie ze standardowych 2450 mm do 2800 mm w krótkim modelu i z 2900 do 3300 mm w długim. Jest to popularne wykorzystanie przestrzeni pod fotelem kierowcy - w grodzi jest specjalne "okno", które po otwarciu zwiększa ilość miejsca na pace.
Nowy Volkswagen Transporter niezmiennie oferowany będzie w wielu konfiguracjach, od niezabudowanego podwozia, przez dokę aż po najróżniejsze wersje standardowego "dostawczaka", w tym z ze specjalistycznymi zabudowami. Co więcej, dzięki zmianom w konstrukcji auta, w tym przejściu z hydraulicznego na elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, Transporter zyskał szereg systemów bezpieczeństwa. W aucie tym znajdziemy takie elementy jak Lane Assist, Park Assist, Side Protection (ochrona przed uderzeniem w bok), system ostrzegający przed ruchem poprzecznym przy opuszczaniu miejsca parkingowego czy dynamiczne wskazywanie ograniczeń połączone z nawigacją. W standardzie pojawi się z kolei system Cross-Wind Detection (wspomaga stabilność przy silnych podmuchach wiatru), autonomiczny system hamowania po kolizji czy układ wspomagający ruszanie pod górę.
Poprawiono też wyposażenie z zakresu komfortu - soczewkowe światła H7 stały się standardem, podobnie jak system multimedialny Composition Audio z systemem Bluetooth. Kabina oświetlona jest diodami LED, zaś elektrycznie sterowane szyby i lusterka (z podgrzewaniem), również nie wymagają dopłaty.
Pod maską nowego Volkswagena Transportera znajdziemy cztery wersje jednostki 2.0 TDI - od 90 KM, przez 110, 150 aż po 199 KM. Wszystkie wersje łączone będą standardowo z 6-biegową manualną przekładnią, zaś opcją będzie skrzynia DSG. Do wersji 150 i 199-konnej można dołożyć także napęd 4MOTION. Nowością w gamie Transportera będzie elektryczna wersja e-Transporter, która powstaje przy współpracy z ABT. Oferuje ona 112 KM, a dzięki baterii o pojemności 77,6 kWh zasięg ma wynosić do 400 kilometrów według normy NEDC, czyli realnie nieco powyżej 300 km.