Volkswagen użyje gliceryny do ładowania baterii w modelu ID.R

Bicie rekordu na Nurburgringu to zawsze jest wyzwanie dla samochodu. Tym bardziej elektrycznego. A VW dodatkowo zamierza być przy tym całkiem ekologiczny.

Dlatego właśnie gliceryna. To ona zasilać będzie szybkie ładowarki, która mają ładować baterie modeli ID.R podczas prób bicia rekordu na Nurburgringu. Gliceryna jest odnawialnym materiałem, który powstaje jako pozostałość podczas produkcji bio-diesla. W momencie spalania jest neutralna jeśli chodzi o emisję CO2 i niemal zupełnie nieszkodliwa dla środowiska.

Mobilne ładowarki o relatywnie niskiej mocy wyjściowej 90kW mają za zadanie szybko i "bezboleśnie" naładować baterie ID.R - w ciągu 20 minut. Przy czym "bezboleśnie" jest tu kluczowe, bo najważniejszym problemem przy szybkiej jeździe samochodu elektrycznego jest temperatura baterii. Glicerynowo napędzane ładowarki o takiej mocy mają dostarczyć prąd w taki sposób, aby akumulatory utrzymały ok. 30 stopni Celsjusza, co ma być optymalne dla ich działania.

Samochód Volkswagena ma dwa bloki baterii, po 8 modułów każdy. Każdy moduł ma 56 cel. Kluczem do sukcesu będzie ładowanie i rozładowanie baterii w trakcie "wyścigu" - każda cela musi pozostawać w odpowiednim stopniu naładowania przez cały czas trwania próby. Poza mobilną ładowarką, oczywiście ID.R wyposażony będzie w system rekuperacji energii. Strategia ładowania ma, wg osób odpowiedzialnych za projekt (w tym szefa Volkswagen Motorsport, Francois-Xaviera Demaison) być podstawą podczas przeprowadzania działań już na słynnym niemieckim torze.

https://www.youtube.com/watch?v=Hw_v68hcNOM