Wiemy już co potrafi Volvo ES90. A ile kosztuje? Cena nie należy do niskich

Dzisiaj zadebiutowało nie tylko na rynku, ale także w polskiej ofercie. Volvo ES90 możecie wybrać w trzech wersjach, z trzema wariantami napędu. Ile kosztuje, co oferuje?

  • Nowe Volvo ES90 jest już dostępne w polskiej ofercie
  • Najtańsza wersja kosztuje ponad 340 000 złotych
  • Flagowy wariant przekracza solidnie 400 000 złotych

Szwedzi mają świetne podejście do pokazywania samochodów. W kilka chwil po oficjalnym światowym debiucie poznaliśmy kompletny cennik nowego Volvo ES90. Co więcej, na stronie jest także dostępny pełny konfigurator. Ile kosztuje ten samochód, co oferuje? Sprawdziliśmy to.

Najtańsze Volvo ES90 wyceniono na 343 900 złotych

W tej cenie odstaniecie "bazową" wersję Core. Określenie bazowa celowo pojawiło się w cudzysłowie, gdyż nawet w tym modelu wyposażenie jest niemal kompletne. Na pokładzie jest czterostrefowa klimatyzacja, komplet systemów asystujących kierowcy, dostęp NFC i szereg innych rozwiązań zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Wariant Core występuje tylko z napędem Single Motor Extended Range, czyli z 333-konną tylnonapędowym wydaniem tego samochodu. Bateria ma tutaj nieco ponad 90 kWh pojemności, sprint do setki zajmuje 6,9 sekundy, a zasięg na jednym ładowaniu to 600 kilometrów. Maksymalna moc ładowania, którą obiecuje Volvo, sięga 300 kW.

Za 360 900 złotych dostaniemy wariant Plus, który dodatkowo dodaje nagłośnienie Bose, wyświetlacz HUD i dodatkowe oświetlenie wnętrza. Na pokładzie debiutują też bardziej zaawansowane wersje systemów wspierających kierowcę.

Gamę nowego Volvo ES90 zamyka model Ultra. Tu zyskujemy wybór wersji napędowych

W modelu Ultra w standardzie dostaniemy dach z elektrochromatycznym szkłem, pneumatyczne zawieszenie i wentylację przednich foteli. Taki samochód kosztuje wyjściowo 395 900 złotych w wydaniu Single Motor Extended Range (333 KM).

Volvo ES90 Core Cena

Dopłacając 22 000 złotych dostaniemy wersję Twin Motor. Ta oferuje 449 KM i zasięg na poziomie 700 kilometrów (sprint do setki w 5,5 sekundy). Z kolei 45 000 złotych dopłaty przeniesie nas do wersji Twin Motor Performance, oferującej 680 KM i osiągającej setkę w 4 sekundy. Tutaj jest też najmocniejsze ładowanie z mocą 350 kW.

Z kim konkuruje Volvo ES90?

Na liście jest tutaj BMW i5 (od 335 000 złotych), Mercedes EQE (od 324 100 złotych) i Audi A6 E-Tron (od 299 900 złotych). Jakby więc nie patrzeć jest to najdroższa propozycja w tym towarzystwie. Z zalet: na pokładzie mamy instalację 800V (dostępna tylko w Audi A6 E-Tron, paradoksalnie najtańszym), a zasięg jest jednym z najlepszych. Co więcej, wyposażenie standardowe jest tutaj najbogatsze. Tylko czy to wystarczy, aby przekonać do siebie klientów?