Volvo EX30 zyskało dopisek Cross Country i jest to absolutny hit. Będzie strzałem w dziesiątkę

Szwedzi wypuszczają na rynek samochód, który "teoretycznie" nie ma sensu, a w praktyce jest genialną koncepcją. To Volvo EX30 Cross Country.

Najmniejszy i najtańszy elektryk tej marki, ale w offroadowym wydaniu? Bardzo proszę - Volvo EX30 Cross Country wreszcie oficjalnie debiutuje na rynku. Szwedzka marka postanowiła dodać nieco charakteru swojemu maluchowi. Ten wariant zapowiedziano już przy oficjalnej premierze EX30-ki, jednak dopiero teraz poznaliśmy wersję produkcyjną.

Dlaczego Volvo EX30 Cross Country to strzał w dziesiątkę?

Nie chodzi tutaj o jego możliwości. Te faktycznie są nieco lepsze, niż w standardowej odmianie, aczkolwiek nie liczcie na zabawę w trudnym terenie. Zawieszenie podniesiono o 1,7 cm, co pozwoliło na zwiększenie prześwitu, a to przekłada się na łatwiejsze pokonywanie nierówności.  Jednocześnie ma ono nieco bardziej miękką charakterystykę, co przekłada się na wyższy komfort jazdy. W standardzie dostajemy 18-calowe koła, a opony mogą być terenowymi AT-kami, które dobrze radzą sobie na szutrach i w śniegu.

EX30 Cross Country występuje tylko w wydaniu z napędem na cztery koła. Z zewnątrz łatwo je rozpoznać za sprawą czarnego panelu z przodu i z tyłu, a także dzięki obudowom nadkoli. W środku mamy wciąż dwie atrakcyjne tapicerki do wyboru - niebieskawą i zieloną.

Volvo EX30 Cross Country 2025

Na liście opcji znajdziemy chociażby bagażnik dachowy, ale nie zabraknie też "outdoorowych" dodatków, które urozmaicą wygląd tego modelu.

Wracając jednak do pytania z nagłówka - ten samochód to idealny pomysł, gdyż obecnie rośnie popyt na tego typu maszyny. Młodsi klienci szukają właśnie takich "outdoorowych" klimatów w swoich samochodach. Chcą jeździć do lasów lub na łąki i oczekują, że ich auto nie podda się na piaszczystej lub mocniej zabłoconej drodze. Do tego chcą wyróżniać się z tłumu - a właśnie to daje im Volvo EX30 Cross Country.

Zasięg na pewno będzie nieco gorszy, niż w standardowej wersji

Niemniej bateria o pojemności 69 kWh (netto 64 kWh) wciąż powinna wystarczać nawet do dłuższych podróży. Tym samym Volvo EX30 Cross Country może wzmocnić sukces tego auta, które w pierwszym pełnym roku produkcji sprzedało się w liczbie sięgającej 100 000 samochodów. To dobry start, a plany związane z tym samochodem są bardzo ambitne.