Volvo XC70 ma baterię 39,6 kWh i silnik 1.5 pod maską. To auto, które chcesz mieć
Volvo XC70 powraca. Nie jest już jednak ładnym kombi, a stało się kolejnym SUV-em. Atutem jest tutaj ciekawy napęd.
Volvo ponownie sięga po dobrze znaną nazwę XC70, lecz tym razem w zupełnie nowym wydaniu. Zamiast podniesionego kombi, jakim był oryginał, nowy model to pełnoprawny crossover z napędem plug-in hybrid. Ten model powstał z myślą o rynku chińskim, gdzie zadebiutuje już za kilka tygodni.
Volvo XC70 jest nieco większe od modelu XC60
Nowe XC70 ma 4815 mm długości, 1890 mm szerokości i 1650 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2895 mm. W porównaniu z popularnymi modelami z tego segmentu, takimi jak chociażby spalinowe XC60, czy BMW X3, nowy model Volvo jest dłuższy i niższy. Zarówno przedni, jak i tylny rozstaw kół wynosi 1623 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 18 i 21 stopni. Auto waży od 2110 do 2275 kg, w zależności od wersji akumulatora.
Zasięg na jednym ładowaniu to blisko 200 - kilometrów, ale tylko... w Chinach
Podstawowa wersja XC70 PHEV została wyposażona w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) dostarczany przez CATL. Jego pojemność wynosi 21,22 kWh, co przekłada się na zasięg do 100 km w cyklu CLTC.
Jak wiemy chińskie normy są mocno naciągane, tak więc realnie można mówić o 100-120 kilometrach. Taka bateria waży 189 kg, a zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze wynosi 5,85 l/100 km.
Alternatywą jest większy akumulator typu NMC (niklowo-manganowo-kobaltowy) o pojemności 39,63 kWh. W tej konfiguracji XC70 oferuje nawet 180 km elektrycznego zasięgu, jednak masa baterii rośnie do 243 kg. Wiąże się to również z wyższym zużyciem paliwa przy pustej baterii. Ma to być średnio 6,55 l/100 km.
Hybrydowy napęd i sprawdzona technologia
Pod maską XC70 pracuje 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy BHE15-BFZ, produkowany przez firmę Aurobay, cześć grupy Horse (tworzonej przez Renault i Geely). To jednostka znana m.in. z modeli Geely Galaxy L6 i L7.
Zresztą właśnie Geely Galaxy L7 było "punktem wyjścia" dla nowego Volvo. Silnik sam z siebie generuje 120 kW (161 KM) i współpracuje z 3-stopniową przekładnią 3DHT100. Maksymalna prędkość to standardowo dla Volvo 180 km/h.
Choć producent nie ujawnia jeszcze szczegółów dotyczących silników elektrycznych, wiadomo, że XC70 bazuje na nowej platformie SMA, stworzonej specjalnie dla tego typu napędów hybrydowych.
XC70 nawiązuje do EX30 i EX90 - i to jest dobry ruchu
Stylistycznie XC70 czerpie pełnymi garściami z większego EX90. Wyróżniają go pionowe tylne lampy w stylu „Młota Thora”, chowane klamki drzwi, bezramkowe lusterka oraz reflektory wkomponowane bezpośrednio w przedni zderzak. Nie zabrakło także aktywnego wlotu powietrza z przodu.
Bazowa wersja porusza się na 19-calowych felgach z oponami 234/50 lub 235/55. W ofercie pojawią się także warianty z 20- i 21-calowymi kołami, odpowiednio 255/45 R20 i 255/40 R21.
To niestety jest model tylko dla Chin
Volvo XC70 2025 zaprojektowano z myślą o chińskim rynku, gdzie coraz więcej klientów oczekuje samochodów hybrydowych o dużym zasięgu. Volvo nie potwierdziło jeszcze, czy nowy model pojawi się również w Europie lub Ameryce Północnej. Byłby to jednak świetny ruch, gdyż popyt na hybrydy jest coraz większy, a Volvo potrzebuje nowych produktów na Starym Kontynencie.


