W Niemczech stał się bestsellerem. W Chinach kupiło go mniej osób, niż w Polsce
Trudno w to uwierzyć, ale samochód, który jest bestsellerem wśród elektryków w Niemczech, w Chinach sprzedaje się gorzej niż... w Polsce. A jest to Volkswagen ID.7.
Nie będę ukrywać - ten samochód to jeden z najlepszych elektryków, z jakimi miałem do czynienia. Volkswagen ID.7 połączył praktyczność, oszczędność i dobry zasięg pod jednym nadwoziem. Nie jest tani, ale stanowi naprawdę dobrą alternatywę dla "przehypowanej" Tesli. Zresztą ten model cieszy się coraz większym uznaniem w Europie, a w Niemczech został bestsellerem wśród elektryków.
Nawet w Polsce sprzedaż nie wygląda źle, a nie jesteśmy krajem, który stoi samochodami elektrycznymi. Zaskoczy Was jednak fakt, że w Chinach, które postawiły na elektryczną motoryzację, Volkswagen ID.7 całkowicie przepadł.
Niemiecki model, dostępny tam w dwóch wersjach (jako ID.7 Vizzion i ID.7 z innym pasem przednim), znalazł w styczniu dokładnie... 9 nabywców.
Tak, naprawdę - Volkswagen ID.7 cieszy się większym uznaniem w Polsce, niż w Chinach
I jest to kolejny sygnał dla producentów ze Starego Kontynentu, że żyła złota w Chinach już się skończyła. Lokalny rynek stawia na własne produkty, w których może dowoli przebierać. Mnogość firm, większych i mniejszych, oferujących mniej lub bardziej zaawansowane produkty, całkowicie wypiera starych graczy, niegdyś rządzących tym rynkiem.
Dla koncernów takich jak Volkswagen jest to duży problem. Owszem - Niemcy wciąż są drugą największą grupą w tym kraju, aczkolwiek tracą z roku na rok. A w siłę rosną takie grupy jak Geely czy Chery, które chcą notować coraz lepsze wyniki. Kwestią czasu jest więc sytuacja, w której Volkswagen spadnie na trzecią, a potem na dalsze pozycje.
Dla odmiany w Niemczech ID.7 jest teraz najczęściej kupowanym elektrykiem (dane ADAC). W styczniu sprzedano 3140 takich samochodów, co pozwoliło wyprzedzić dotychczasowego lidera, Skodę Enyaq. Trzecie miejsce przypadło Volkswagenom ID.4 i ID.5, zaś za podium znalazł się Volkswagen ID.3, Seat Born i Audi Q4 E-Tron.
Tesla Model Y teoretycznie jest na siódmej pozycji. Słabsza sprzedaż może być wynikiem oczekiwania na odświeżone wydanie tego auta. Niemniej coraz więcej osób odwraca się od Tesli ze względu na poglądy i zachowanie jej szefa, Elona Muska. Ten rok może być więc pełen barwnych i dziwnych zwrotów akcji.