W terenie pojedzie wyłącznie na prądzie. Jaecoo 6 szykuje się do podboju rynku

Apetyt chińskich producentów nie ustaje. Grupa Chery podbija rynek spalinowymi modelami, ale elektryki są już gotowe do debiutu na drogach. Jednym z bardziej kontrowersyjnych będzie Jaecoo 6, czyli pudełkowata terenówka, która przywodzi na myśl Land Rovera Defendera.

  • Jaecoo 6 to w pełni elektryczny SUV tej chińskiej marki
  • Znany jest też jako iCar 03
  • Zbudowano go na specjalnie przygotowanej platformie
  • Napęd ma zapewniać nie tylko wydajność, ale i sprawność w terenie

Omoda i Jaecoo szybko rozwijają skrzydła w Europie. W wielu krajach te marki przebijają już znanych graczy, takich jak chociażby Fiat. Nie jest to zaskoczeniem. Cena i dostępność czynią cuda. Chińczycy ostrzą sobie zęby na znacznie większy udział w rynku i zamierzają go zdobyć także autami elektrycznymi. Wśród nich jest między innymi Jaecoo 6, które zaskakująco przypomina Land Rovera Defendera - zwłaszcza z profilu. Tu jednak podobieństwo się kończy.

Nowe Jaecoo 6 jest w pełni elektryczne. Ma baterię o pojemności 69,8 kWh

Choć jest to SUV, to według marki będzie bardzo dzielny w terenie. Trzeba przyznać, że Jaecoo 7, czyli spalinowy model tej marki dostępny w Polsce, faktycznie miło zaskakuje poza utwardzonymi szlakami. Tutaj sprawność terenowa ma być na wysokim poziomie za sprawą wydajnego napędu.

Jaecoo 6 2024

Sam prześwit nie jest bardzo imponujący - to 17 centymetrów pomiędzy ziemią a najniższym punktem nadwozia. Warto jednak dodać, że mówimy tutaj o stosunkowo niedużym samochodzie, liczącym raptem 4,4 metra długości.

W tym skromnym nadwoziu ulokowano litowo-jonową baterię o pojemności 69,8 kWh i dwa silniki elektryczne. Przedni oferuje 95 KM i 165 Nm, tylny zaś 184 KM i 220 Nm. Łącznie dostajemy 279 KM i 375 Nm.

Te wartości przekładają się nie tylko na lepszą przyczepność poza utwardzonymi szlakami, ale także na dobre osiągi. Sprint do setki zajmuje tutaj 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h (ograniczona elektronicznie).

Jaecoo 6 ma mieć spory zasięg (ponad 450 kilometrów), ale nie dołączy do liderów rynku w kwestii szybkości ładowania. Maksymalna moc przy ładowaniu prądem stałym to raptem 85 kW, czyli bardzo mało jak na tak duży akumulator. Tu konkurenci mają dużą przewagę.

Elektryczne Jaecoo póki co nie trafi do Europy

Większość chińskich firm wstrzymuje ekspansję w Europie, skupiając się teraz na spalinowych modelach. Elektryki, ze względu na wysokie cło, są "na cenzurowanym". Niemniej nie oznacza to, że w tle nie trwają prace nad kolejnymi samochodami, które prędzej czy później zaleją nasze drogi.