W zgodzie z modą. Porsche Cayenne Coupe oficjalnie zaprezentowane
Charakterystycznie ścięta tylna część nadwozia oraz przydomek coupe to obecnie obowiązkowy element w segmencie SUV-ów. Porsche to potwierdza.
Porsche Cayenne Coupe dołącza do rywalizacji w segmencie usportowionych wizualnie SUV-ów, takich jak BMW X6 czy Mercedes GLE. I choć z prawdziwym coupe nie mamy tutaj do czynienia, to jednak lżejsza oraz dynamiczniejsza linia nadwozia z pewnością będą magnesem na nowych klientów.
Czym wyróżnia się nowe Cayenne Coupe? Przede wszystkim zmieniła się tutaj tylna część nadwozia. Porsche postawiło na łagodnie opadającą linię dachu, która zwieńczona jest aktywnym spoilerem na klapie bagażnika oraz charakterystycznymi światłami z ledową listwą ciągnącą się przez całą szerokość auta. W standardzie oferowany jest tutaj panoramiczny dach, który za dopłatą można zamienić na konstrukcję wykonaną z włókna węglowego, oczywiście odpowiednio wyeksponowanego.
Poza tym Porsche Cayenne Coupe ma mocniej pochylone słupki A, jest zdecydowanie niżej zawieszone (19,8 mm niżej) oraz ma agresywniej stylizowane zderzaki. Model ten oferowany jest także ze specjalnym pakietem Sport Design, w skład którego wchodzą 22-calowe felgi, fotele wykończone tapicerką w pepitkę, dodatkowe elementy z włókna węglowego czy kierownica oraz poszczególne części tapicerki wykończone alcantarą. W wersji Turbo dodatkowo oferowany jest tutaj sportowy układ wydechowy.
Dynamiczna jazda
Porsche Cayenne Coupe standardowo wyposażone jest w zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management), 20-calowe felgi aluminiowe, sportowe zawieszenie i kanapę z tyłu. Bez dopłaty można ją jednak zamienić na dwa indywidualne fotele. Zmieniła się także pozycja za kierownicą - pozycję foteli obniżono o 30 mm. Nie wpłynęło to jednak na przestronność, gdyż bagażnik mieści 622 litry w wersji S i 600 litrów w odmianie Turbo.
Gamę jednostek napędowych w Porsche Cayenne Coupe otwiera konstrukcja 3.0 V6, która generuje 340 KM i 450 Nm, zapewniająca przyspieszenie do setki w 5,7 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 243 km/h. Półkę wyżej stoi wersja Turbo, która z jednostki doładowanej jednostki 4.0 V8 produkuje 550 KM i 770 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h w tej odmianie wynosi 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 286 km/h.
Porsche Cayenne Coupe w salonach pojawi się pod koniec lata. Klienci jednak już teraz mogą zamawiać samochody.