Wchodzisz do Volvo, a tam inne marki. W salonach znajdziesz znacznie więcej
Po co budować od zera sieć sprzedaży, skoro jest ona gotowa do wykorzystania? Niebawem w salonach Volvo znajdziecie także zupełnie inne marki - i ma to sens.
Szczerze mówiąc nie rozumiałem podejścia, w którym Polestar miał od zera budować całą sieć sprzedaży. W końcu ta marka w linii prostej wywodzi się z Volvo, wciąż nieco przypomina Volvo i dzieli z nią wiele rozwiązań. Po co więc wykładać ogromne pieniądze na stół, gdy są lepsze rozwiązania?
Jak widać podobne poglądy ma Michael Lohscheller, który przejął stanowisko dyrektora zarządzającego marki Polestar. Choć ta firma formalnie "wzięła rozwód" z Volvo, to znowu będzie z nią blisko. A wszystko za sprawą sieci sprzedaży.
Polestar wprowadzi się do salonów Volvo. A ja coś czuję, że to dopiero początek
Wiele osób zapomina, że ta szwedzka marka jest jednym z najważniejszym elementów w dużej układance koncernu Geely. Chińska grupa rozwija swoje skrzydła w Europie i buduje coraz większą listę marek, które oferuje na Starym Kontynencie.
Poza Volvo mamy Polestara, Zeekra i Lynk&Co. Niebawem do nich dołączy Geely (jako marka). Jak więc to wszystko zorganizować pod kątem sprzedaży? To oczywiste - rozbudować to, co oferuje szwedzka marka.
Mowa tutaj o setkach salonów i serwisów, które mogą stać się także przestrzenią dla tych firm. Na pierwszy ogień idzie właśnie Polestar, który już w najbliższych tygodniach zacznie oficjalnie pojawiać się w salonach.
Jakby nie patrzeć multibrandowe salony to już norma. Wielkie budynki, w których obok siebie są dziesiątki marek, stały się standardem. Dlaczego więc jedna rodzina produktów miałaby być rozrzucona po różnych obiektach? Byłoby to nie tylko niegospodarnością, ale przede wszystkim głupotą i zbędnymi kosztami.
A jak wiemy Chińczycy mają ambitne plany dotyczące ekspansji w Europie. Geely ma być ważnym elementem układanki, choć na tę chwilę nie wiadomo kiedy dokładnie pojawi się na naszych drogach. Pewne jest jednak to, że w planach jest zbudowanie synergii pomiędzy Volvo, Polestarem, Zeekrem, Lynk&Co i Geely. Już teraz Lynk&Co i Zeekr łączy częściowo design i szereg innych rozwiązań. Czy to nie jest więc najlepszy moment na to, aby rozwinąć sieć sprzedaży?


