Winston Churchill powraca w Land Roverze Defenderze. Tak, tym klasycznym

Być może o tym nie wiecie, ale Winston Churchill posiadał samochód - i był to Land Rover Defender. Teraz na drogi wyjeżdża wariant, który jest hołdem dla tego pojazdu.

Land Rover Classic, czyli dział zajmujący się renowacją klasycznych modeli marki, przygotował wyjątkową edycję "starego" Defendera V8. Model o nazwie Churchill Edition powstał jako hołd dla sir Winstona Churchilla i jego osobistego samochodu. Powstanie tylko dziesięć egzemplarzy. Bazą jest oczywiście najlepszy i najbardziej ceniony Land Rover Defender sprzed lat.

Land Rover Defender z dopiskiem Churchill to hołd dla samochodu z tablicą rejestracyjną UKE 80. Oryginał wciąż istnieje!

W 1954 roku Winston Churchill otrzymał w prezencie na osiemdziesiąte urodziny Land Rovera Series I. Auto z rejestracją UKE 80 zostało specjalnie dostosowane do potrzeb premiera. Miało m.in. szerszy fotel, składany podłokietnik, dodatkową nagrzewnicę oraz uchwyt ułatwiający wsiadanie pokryty skórą. Ten samochód miał pomóc Churchillowi w poruszaniu się po posiadłości w Chartwell. Pojazd pozostał w rodzinie do 1973 roku, a po renowacji w 2013 roku trafił do muzeum Emil Frey Classics w szwajcarskim Safenwil. To właśnie dealer Land Rovera, Emil Frey, zainicjował powstanie specjalnej serii Churchill Edition.

Wszystko w stylu oryginalnego samochodu

Po pierwsze, każdy egzemplarz wykończono lakierem Bronze Green, zgodnym z oryginałem z 1954 roku. Samochody wyposażono w 16-calowe stalowe felgi, ocynkowane krawędzie karoserii i metalowy grill. Charakterystyczny detal stanowi pojedynczy matowoczarny wkład reflektora oraz oznaczenia UKE 80.

Po drugie, we wnętrzu użyto skóry Bridge of Weir w odcieniu Bottle Green oraz Windsor w kolorze Ebony. Na desce rozdzielczej umieszczono ekskluzyjny zegar inspirowany marką szampana Pol Roger, czyli ulubionym trunkiem Churchilla.

Land Rover Defender Winston Churchill

Land Rover Defender Churchill Edition dostępny jest w wersju 90 i 110 Station Wagon oraz 90 Soft Top. Wersja z miękkim dachem ma specjalnie przygotowane poszycie z możliwością zwijania boków i tylnej części. Bazą do odbudowy są pojazdy z lat 2012-2016, które w Classic Works przechodzą pełny proces rekonstrukcji.

Pod maską pracuje silnik 5.0 V8 o mocy 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z automatyczną skrzynią ZF o 8 biegach. Zmodernizowane zawieszenie korzysta z komponentów Eibach i Bilstein, a układ kierowniczy i stabilizatory udoskonalono. Za hamowanie odpowiada system dostarczony przez firmę Alcon.

Jest też odrobina nowoczesności

Samochody otrzymały system multimedialny Classic Infotainment z nawigacją, radiem DAB i łącznością Bluetooth, utrzymany w stylistyce klasycznych Land Roverów. Produkcja odbywa się w brytyjskim centrum Classic Works, przy wsparciu placówek w Essen-Kettwig i Monachium oraz dealera Emil Frey.