Włosi myślą rozsądnie. Nowa Alfa Romeo Giulia dostanie też pożądane silniki

Miały być wyłącznie elektryczne, ale te plany skończyły w koszu. Nowa Alfa Romeo Giulia i Stelvio dostaną silniki spalinowe.

Jeszcze niedawno Stellantis trzymał się strategii, która zakładała, że wszystkie marki szybko przejdą na pełną elektromobilność. To jednak okazało się być ślepą uliczką. Oczekiwania rynku są zupełnie inne, a Włosi szybko dostosowują się do nowych potrzeb. Alfa Romeo Giulia i Stelvio drugiej generacji miały być wyłącznie elektrykami, ale zyskają silniki spalinowe.

Tu pojawia się jednak ważne pytanie: jakie jednostki napędowe znajdziemy w tych modelach?

Alfa Romeo Giulia i Stelvio drugiej generacji wykorzystają platformę STLA Large

Jest to konstrukcja, która pojawiła się między innymi w Dodge'u Chargerze. Tam postawiono na pierwszym miejscu napęd elektryczny, ale wersja Sixpack, która ma sześciocylindrową rzędową szóstkę, także lada chwila dołączy do oferty.

W przypadku Alfy Romeo pewne są dwie rzeczy. Po pierwsze - wariant na prąd wykorzysta instalację 800V, co sprawi, że będzie to jeden z szybciej ładujących się elektryków na rynku. To bardzo ważne, gdyż kwestia ładowania jest najbardziej krytykowaną przez przeciwników elektromobilności.

Po drugie - czy to oznacza też szansę na to, że pod maską zobaczymy tutaj rzędową szóstkę? Nie jest to wykluczone - taka jednostka napędowa pasowałaby tutaj idealnie i stanowiłaby idealną opcję dla fanów mocniejszych samochodów. Jednocześnie sześć cylindrów sprawiłoby, że ten model aspirowałby do segmentu premium w wyraźniejszy sposób, a to jest celem Włochów.

Alfa Romeo Giulia STLA Large silniki

Obok tego silnika powinniśmy też zobaczyć dwulitrową turbobenzynę w wydaniu MHEV - znaną z Maserati Grecale. Nie wykluczone są także opracowane od podstaw hybrydy plug-in, które mogą być fundamentem oferty w Europie.

Pierwszeństwo ma Stelvio, Giulia pojawi się rok później

Jeszcze w tym roku powinniśmy oficjalnie zobaczyć nowe wcielenie Alfy Romeo Stelvio. Wiemy, że zyska całkowicie inny design, bliższy stylistyce małego Juniora. W ślad za tym autem pójdzie Giulia, która zmieni się nie do poznania. Nie będzie to już klasyczny sedan - wszystko wskazuje na to, że dostaniemy specyficznego crossovera o dynamicznej linii nadwozia. Na pewno nie jest to coś, na co czeka wielu fanów Alfy Romeo - ale będą musieli pogodzić się z nowymi trendami.