Wyścigowe geny w aucie do codziennej jazdy. Maserati GT2 Stradale nie rozczarowuje

Schemat był prosty - MC20 stało się bazą dla wersji wyścigowej, wersja wyścigowa stała się autem drogowym. Poznajcie Maserati GT2 Stradale.

To, że MC20 zyska taki wariant, było kwestią czasu. Co prawda Włosi cały czas zapewniają, że w drodze jest elektryczna wersja Folgore, ale to nie ona jako pierwsza ujrzała światło dzienne. Przed Wami Maserati GT2 Stradale, czyli samochód, który z drogowego stał się wyścigowym, aby znowu wyjechać na drogi publiczne.

To przedziwna konstrukcja z dwóch powodów. Po pierwsze - Maserati zdecydowało się na budowę auta do kategorii GT2, czyli do niszowej serii, w której startuje kilka samochodów. Czemu? Tego nie wie nikt, ale z pewnością wszyscy chcieliby zobaczyć MC20 w popularniejszej serii GT3.

Po drugie - GT2 Stradale czerpie garściami z wersji wyścigowej, która w praktyce nie różni się aż tak bardzo od MC20. Kluczowy jest tutaj bodykit i nowa aerodynamika, dzięki którym prowadzenie staje się jeszcze lepsze.

Maserati GT2 Stradale jeździ jak wyścigówka, ale oferuje normalne wyposażenie

Nadwozie przyozdabia więc agresywny zestaw spoilerów, lotek i wlotów oraz wylotów powietrza, zapewniający należytą siłę docisku. Teoretycznie GT2 Stradale ma dzięki temu oferować znacznie lepsze prowadzenie na torze i na krętych drogach od standardowej wersji. Jednocześnie ten samochód zachowuje to co najlepsze w standardowym supersamochodzie Maserati

Mamy więc multimedia z ekranem 10,25 cala, piękne kubełkowe fotele oferujące nieco wyższy komfort podróżowania i kilka trybów jazdy wpływających na działanie elektroniki i na sztywność zawieszenia.

Maserati GT2 Stradale 2025

Co ciekawe silnik 3.0 V6 Nettuno nie jest dużo mocniejszy w tej wersji. Oferuje tutaj raptem 631 KM, czyli o 11 więcej, niż MC20. Poprawiono za to wydech, aby ścieżka dźwiękowa była nieco bardziej agresywna i ekspresyjna.

Warto jednak dodać, że Maserati GT2 Stradale jest o 60 kilogramów lżejsze od standardowego MC20. To przekłada się też na osiągi. Setka pojawia się po 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 335 km/h.

Włosi na tę chwilę nie chwalą się ceną, dostępnością i planami produkcyjnymi. GT2 Stradale wpisuje się pomiędzy MC20 i wyścigowy wariant MCXtrema, stworzony wyłącznie do jazdy na torach wyścigowych. W przyszłym roku powinniśmy zaś oficjalnie poznać Maserati MC20 Folgore, czyli elektryczne wydanie tego samochodu.